رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

قوانین مبهم امور مالیاتی یکی از دلایل راکد ماندن واحدهای تولیدی است

یکی از اصلی ترین و مهمترین دلایل راکد ماندن یا حرکت کند واحدهای تولیدی دست و پنجه نرم کردن فعالان اقتصادی با قوانین مبهم امور مالیاتی می باشد.
کد خبر: ۸۹۵۰۴۹۹
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اتاق بازرگانی زنجان در سی و سومین جلسه ی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ضمن ارائه ی گزارش مبسوطی از نتایج طرح پایش محیط کسب و کار فصل بهار سال جاری گفت: بر اساس آمارگیری، عملکرد اتاق زنجان همچون ۱۲ استان دیگر از میان ۳۱ استان توانسته است به طور ۱۰۰ درصد آمارگیری نمونه های مربوطه خود را به ثبت برساند.

مهندس جمیلی با توجه به گزارش مزبور رقم مشارکت نمونه های زنجان از ۸ درصد به میزان ۵۳ درصد رسیده است، افزود: تعداد پرسشنامه های تکمیل شده که در دوره های پیشین در اتاق زنجان تعداد کمی در سامانه بوده در حال حاضر با اتمام طرح بهار ۹۶ ، تعداد آن به رقم ۱۰۰ درصدی رسیده است.

وی با اشاره به بهترین و بدترین استان ها در فصل بهار ۹۶ اظهار داشت: استان زنجان در این طبقه بندی در گروه دوم قرار دارد.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با توجه به دستور جلسه ، قوانین وضعیت بخشودگی صد در صدی جرایم و همچنین تقسیط بلند مدت مالیات واحدهای تولیدی در استان، تصریح کرد: یکی از اصلی ترین و مهمترین دلایل راکد ماندن یا حرکت کند واحدهای تولیدی دست و پنجه نرم کردن فعالان اقتصادی با قوانین مبهم امور مالیاتی می باشد.

وی اظهار داشت:  بر اساس امار ارائه شده از سوی امور مالیاتی استان قوانین و مقررات تبیین شده برای سازمان به منظور تسهیل و رفع موانع تولید به نحو احسن به اجرا گذاشته نشده است .

همچنین ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت در این نشست با اشاره به اینکه بر اساس گزارش‌های اعلام شده استان زنجان ۸۸.۵ درصد مصوبات کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان محقق شده است، گفت: استان زنجان پس از اصفهان، جایگاه دوم را در تحقق مصوبات این کار گروه دارد.

رئیس سازمان تامین اجتماعی استان نیز در این نشست به مشکلات موجود در سازمان های دولتی اشاره کرد و گفت: ۳ میلیون و ۵۰۰ نفر بازنشسته در کل کشور وجود دارد که ماهانه ۶۳۰۰ میلیارد تومان به آنها پرداخت می شود که مبلغی نزدیک به دو برابر یارانه هایی است که هر ماه پرداخت می گردد .

علیاری افزود: ۵۰ میلیارد تومان به استان زنجان اختصاص داشته که جهت مستمری به بازنشستگان و ۳۰ میلیارد تومان به منظور درمان بیمه شدگان توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت می گردد .

گفتنی است، سی و سومین جلسه ی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به ریاست استاندار و با حضور جمعی از مسئولین دستگاه های اجرایی در محل اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان زنجان برگزار شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار