استقرار اولین سامانه GIS خطوط لوله ومخابرات نفت ایران در منطقه شمال‌شرق

استقرار اولین سامانه جامع اطلاعات مکانی (GIS) شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در منطقه شمال‌شرق کلید زده شد.
کد خبر: ۸۹۵۰۴۳۳
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ رییس واحد خدمات مهندسی و طرح‌های شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: با توجه به بدنه فنی-تخصصی این منطقه تصمیم گرفتیم تا GIS بصورت پایلوت در شمال‌شرق اجرا شود، چون معتقدیم ایرادات احتمالی نرم افزار که ممکن است شناسایی نشده باشد، به کمک نیرو‌های دلسوز و فنی منطقه شمال‌شرق شناسایی و رفع خواهد شد.
کامران یعسوبی افزود: اشتیاق و تمایل مدیریت و کارکنان این منطقه در مرحله ثبت اطلاعات طرح، یکی دیگر از عوامل تشویق ما برای اجرا و استقرار GIS بصورت پایلوت در منطقه شمال‌شرق بود، قطعا این اشتیاق در مرحله استقرار سامانه نیز به ما کمک شایانی خواهد کرد.
وی ادامه داد: استقرار این سامانه باعث دسترسی سریع به پروفیل صحیح خطوط لوله با استفاده از اطلاعات توصیفی (طول و عرض جغرافیایی خطوط، نقشه‌های ماهوارها، گسل‌ها، مرز‌ها و شهر‌ها و...) می‌شود.
یعسوبی در توصیف سایر مزایای اجرای این طرح نیز تاکید کرد: مدیریت هرگونه بحران در مسیرخطوط و مراکز انتقال علاوه براطلاعات مرجع خطوط، نیازمند اطلاعات جامعی از داده‌های شبکه راه‌ها، کاربری اراضی، نقشه‌های زمین شناسی و... است که باید جمع آوری و در یک بانک جامع ذخیره شود، که سامانه GIS همان بانک اطلاعاتی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار