«آوای انتظار» در بناب طنین‌انداز می‌شود

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره موسیقی «آوای انتظار» در بناب خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۰۴۱۸
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، علی محرمی گفت:‌ جشنواره یاد شده در دو بخش استانی(موسیقی اصیل ایرانی) و بخش منطقه ای(موسیقی عاشیق،موغام وکلاسیک) با موضوعات آزاد برگزار می شود.

وی افزود: موسیقی اصیل حاوی ارزش ها و ریشه های سنتی و اصیل ماست که می‌تواند حرفی برای گفتن در مجامع جهانی داشته باشد و جشنواره هایی با محوریت موسیقی آیینی گامی مهم در ماندگار کردن نغمه های آیینی- مذهبی است .

محرمی تاکید کرد: این جشنواره به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی هنر موسیقی اصیل ایرانی وجهت مشارکت حداکثری هنرمندان این عرصه و ایجاد رقابتی سالم و فنی برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش بخش موسیقی سنتی این جشنواره بصورت گروهی و هر گروه متشکل از حداقل چهار نفر خواهد بود و هیچ کدام از گروهها مجاز به استفاده از هنرمند تکراری نمی باشند.

در بخش موسیقی سنتی، ردیف و قطعات و تصنیف موسیقی ایرانی و اشعار عرفانی مورد نظر بوده و اجرای قطعه‌ای در مورد انتظار و یا مدح امام زمان (عج) دارای امتیاز ویژه‌ای است.

مرحله بازبینی صرفا از روی CD بوده و هرگروه ملزم است اشعار را به صورت تایپ شده و با ذکر نام شاعر و به همراه فرم ثبت نام و تعداد ٤ CD به دبیرخانه تحویل نماید و مرحله نهایی بصورت اجرای زنده برگزار خواهد شد.

 آخرین مهلت ارسال اشعار و ثبت نام گروه ها و ارسال CD جهت بازبینی،‌چهارم دی ماه ١٣٩٦ و زمان اعلام نتایج بازبینی، ‌شانزدهم دی ماه ١٣٩٦ در نظر گرفته شده است.

دوازدهمین جشنواره موسیقی آوای انتظار هم زمان با ایام ولادت فرخنده حضرت زینب سلام الله علیها از ٤ لغایت ٧ بهمن ماه ١٣٩٦ در سالن مجتمع فرهنگی وهنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بناب برگزار می شود  و علاقه مندان برای شرکت و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ٣٧٧٣١٨٩ داخلی ١٦ تماس حاصل کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها