رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان:

"یادواره شهدای بسیج رسانه" در رشت برگزار می‌شود

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان گفت: نخستین یادواره شهدای بسیج رسانه استان گیلان و دومین سالگرد شهادت شهید اسماعیل سیرت‌نیا به‌طور همزمان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۵۰۳۳۹
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، محسن جعفری عصر دوشنبه در نشست خبری در رشت اظهار داشت: بسیج رسانه استان گیلان قصد دارد امسال نخستین یادواره شهدای بسیج رسانه استان و دومین سالگرد شهادت شهید اسماعیل سیرت‌نیا را به‌طور همزمان برگزار کند.

وی با بیان اینکه شهدا نه فقط در شعار بلکه در عمل ارزشمند هستند بیان داشت: دشمنان همواره درصدد این هستند که حضور جوانان را در صحنه دفاع مقدس ناشی از تبعیت آنان از احساسات نشان دهند و به نوعی این شبهه را ایجاد کنند که حضورشان از روی اختیار نبوده است.

جعفری با اشاره به حضور چهره‌های برتر علمی در جبهه‌های دفاع مقدس افزود: در جبهه‌های دفاع حق علیه باطل همه اقشار مختلف مردم حتی چهره‌های علمی مانند شهید چمران و شهید باکری نیز حضور داشتند و برخلاف القائات دشمنان نظام، حضور در جبهه‌ها مختص قشر خاصی نبود.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان ابراز داشت: شهدا از جان و مال خود برای دفاع از میهن اسلامی گذشتند در حالی که هیچ‌گونه تعلق خاطر به مسایل دنیایی در وجودشان نبود و این درس بزرگ حرکت عظیم شهدا برای ما در همه اعصار است.

جعفری خاطرنشان کرد: عده‌ای آمدند و گفتند که فرهنگ شهادت دیگر آن اثرگذاری را در بین جوانان ندارد اما شهدای مدافع حرم در این سال‌ها ثابت کردند همواره راه شهادت، ایثار، پایداری و مقاومت همچنان تا آزادسازی قدس شریف ادامه دارد.

وی با بیان اینکه توفیق در تمام معادلات سیاسی به‌واسطه فداکاری‌های شهدا است گفت: هیچ قدرت، سلاح و حتی اهرم‌های مختلف دیپلماسی نمی‌تواند ادعای این را داشته باشد که به تنهایی برای حفظ امنیت در کشور کافی است بلکه این خون شهدا است که به ایران عزت، آزادی و امنیت بخشید.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به شهید اسماعیل سیرت‌نیا افزود: سجایای اخلاقی این شهید بزرگوار بسیار زیاد است به‌طوری‌که جایی در استان نبود که در آنجا علم فرهنگی یا پرچم یادواره شهدا بلند شود و شهید اسماعیل سیر‌ نیا در آنجا حضور گسترده و فعال نداشته باشد.

جعفری به برخی برنامه‌های انجام شده توسط این سازمان اشاره کرد و بیان داشت: بسیج رسانه استان گیلان در سال 95 علاوه بر برگزاری نخستین یادواره شهدای بسیج رسانه گیلان، نخستین کتاب شهدای بسیج رسانه گیلان را نیز تهیه و تنظیم کرده است.

وی از معرفی 8 شهید شاخص بسیج رسانه استان خبر داد و گفت: شهید میرزا کوچک جنگلی، شهید انصاری، شهید سیرت‌نیا، شهید کوچک‌زاده، شهید نشرودکل، شهید اسحاقی، شهید ثابت قدم و شهید اخوان 8 شهیدی هستند که از سوی بسیج رسانه به‌عنوان شهدای شاخص معرفی شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به نامگذاری میدانی به نام شهدای بسیج رسانه در رشت خاطرنشان کرد: بسیج رسانه، شهید سیرت‌نیا را در سال 96 به‌عنوان شهید شاخص سال اعلام و تمام برنامه‌های خود را در این سال با محوریت این شهید برگزار کرد.

 

ارسال نظرات