خبرهای داغ:
امام جمعه گلپایگان:

پرداخت زكات ، فقر را ريشه كن خواهد كرد

خطیب جمعه گلپایگان اذعان داشت: در شهرستان گلپایگان ۴ هزار هکتار زمین برای کشاورزی وجود دارد و اگر زکات اینها پرداخت شود در گلپایگان فقیری نخواهیم داشت.
کد خبر: ۸۹۵۰۳۱۰
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسيج از گلپايگان؛ حجت الاسلام محمد علاءالدینی خطیب جمعه گلپایگان در خطبه های نماز باران و طلب استثغاء که در محل امامزادگان هفده تن شهرستان گلپایگان با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم برگزار گردید با اشاره به اینکه خداوند در قرآن وعده داده که اگر اهل شهر ها و قریه ها ایمان آوردند برکاتش را نازل می کند اظهار داشت: یکی از برکات الهی باران است که از نشانه های قدرت و رحمت می باشد.

علاء الدینی ابراز داشت: وظیفه ماست که همیشه به خداوند التجاء پیدا کنیم و استثغاء کنیم و نماز باران و طلب باران را داشته باشیم.

خطیب جمعه گلپایگان افزود: در طلب باران هم نماز مطرح شده و در کنار نماز روزه است که مستحب بود قبل از نماز سه روز روزه داشته باشیم و هم در نماز باران و طلب باران دعا وارد شده است.

امام جمعه گلپایگان بیان داشت: دو نمونه دعا در مورد باران وارد شده که یک نمونه آن در قالب خطبه ۱۱۵ نهج البلاغه از امیرالمومنین می باشد که فرمودند : خدایا اگر باران هم بخواهیم این باران توسط توست که ایجاد می شود.

وی یادآور شد: خداست که در ناامیدی ها پناه است یعنی ما پیرو مکتبی هستیم که وقتی بن بست می شود باید همه راه‌ها را برای خود باز ببینیم نه بسته.

حجت الاسلام علاء الدینی گفت: الان همه ناامیدند از این که هوا، ابر ، باران بالای سرشان قرار گیرد اما خدا به ما یاد داده که همیشه در ناامیدی ها بسی امید است.

وی با اشاره به بیانات امیرالمومنین که فرمودند باران نشان دهنده رحمت خداست گفت: در نزول باران دو نوع رحمت واسعه و رحمت جزیل وجود دارد.

حجت الاسلام علاءالدین با بیان اینکه سید الساجدین در دعا دو نکته در مورد باران می فرمایند گفت: در نزول باران فرشتگان خدا گواه می شوند ، در این دعا باران برای همگان تمثیل شده که چه ثمری دارد .

وی یادآور شد: سید الساجدین مثال زدند که باران برای گیاهان مثل مومیایی است اگر بخواهند بدنی سالم بماند مومیایی می کردند تا ماندگار شود و اگر بخواهند گیاهان ماندگار باشد مومیایی گیاه باران است.

وی با اشاره به اینکه سید الساجدین می فرمایند باران ها و ابرها بعضی نافع و بعضی مضر هستند ابراز داشت: در دعایی که برای باران می خوانیم می گوییم خدایا بارانی به ما بده که نافع باشد و بارانی که نافع نباشد نده اگر به ما باران می دهد بارانی باشد که رحمت الهی را بر ما بباراند ، بارانی که برطرف کننده قحطی باشد، رویاننده ، زنده کننده ، جبران کننده و سبزه کننده دشت و دمن بوده و آب را از تپه ها سرازیر کند و چاه ها لبریز و نهرها روان و درختان را پر میوه و روزی ها پایدار باشد .

وی با بیان اینکه حضرت امیرالمومنین می فرماید : خدایا ما را به گناهانمان باز خواست نکن اظهار داشت: در طلب باران این نکته برداشت می شود که افراد باید ناله و فریاد کنند که خدایا ما را ببخش و به گناهانمان مواخذه نکن

خطیب جمعه گلپایگان با بیان اینکه بسیاری از اینها امتحان الهی است اذعان داشت: گاهی امتحان هایی است برای خود افراد که در این حوادث واقع می شوند و گاهی امتحانی برای افرادی که این صحنه ها را می بینند.

امام جمعه گلپایگان ابراز داشت : همه ما در حوادث باید به رضای الهی راضی باشیم

وی گفت: مقام معظم رهبری نسبت به زلزله در پیامی ضمن طلب آمرزش برای درگذشتگان درخواست صبر برای بازماندگان داشتند .

حجت الاسلام علاء الدینی با بیان اینکه امروز باید اعمالمان را چک کنیم خاطرنشان کرد: در روایات آمده است که وقتی زکات منع شود برکت از بین میرود.

وی اذعان داشت: در شهرستان گلپایگان ۴ هزار هکتار زمین برای کشاورزی جو وجود دارد و اگر زکات اینها پرداخت شود امروز در شهرستان گلپایگان فقیری نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در رابطه با فرهنگ ،نماز، زکات ،و معنویت باید دقت داشته باشیم

گفت: تکلیف ما این است که این نماز ها را برپا کنیم واز زخم زبان ها نترسیم و اگر باران نیامد ناامید نشویم چرا که اگر خدا بخواهد باران می آید.

امام جمعه گلپایگان بیان داشت: در جوار خمین و خوانسار جایگاه علمای بزرگ هستید که به حرف های دیگران و استهزاء آنان بهاء ندادند.

وی گفت: امروز صبر و مقاومت شما مردم باعث شده آمریکایی ها پیغام دادند کاری کنید جنگ تمام شود.

خطیب جمعه گلپایگان در خاتمه با بیان اینکه هرگز نباید خسته شد اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند دشواری و نقشه های دشمن زیاد است و برآیند کار امیدوار کننده است چرا که نه دشمن دشمنی است که سال‌های قبل قدرت داشت و نه ایران ایرانی است که سال‌های قبل قدرت اینچنینی نداشت. 

ارسال نظرات