خبرهای داغ:
کریمیان خاطر نشان کرد : با توجه به پیش بینی هوا شناسی و احتمال بارندگی یکی از نیازهای ضروری وجود کانکس هایی است که بتوان زلزله زدگان را در آن اسکان داد .
کد خبر: ۸۹۵۰۳۰۳
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسيج از گلپایگان؛ حمید رضا کریمیان رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گلپایگان در خصوص حادثه زلزله در کرمانشاه و کمک های صورت گرفته در شهرستان در مصاحبه ای داشت: در اولین دقایق اعلام حادثه، توسط معاونت امداد و نجات استان اصفهان به جمعیت هلال احمر گلپایگان اعلام آماده باش شد.

کریمیان ابراز داشت: دو ساعت پس از حادثه اولین تیم اعزامی جمعیت هلال احمر به منطقه زلزله زده اعزام شد که برای سازماندهی نیروها ، نیروهای گلپایگان همراه با سایر نیروهای اعزامی استان اصفهان به شهرستان ثلاث باباجانی اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از آن براساس وظیفه ذاتی جمعیت هلال احمر که جمع آوری کمک های مردمی بود چادرهای جمع آوری کمک های مردمی در سطح شهرستان ایجاد و کمک ها جمع آوری گردید .

وی با بیان اینکه به لطف خداوند مردم گلپایگان در این روزها کمک های خوبی نمودند بیان داشت: تعداد ۶۰۰ بطری آب معدنی ، ۶۰ بسته بیسکویت ، ۸۰۰ دست لباس، ۳۰۰۰ قوطی کنسرو و ۱۰۰۰ تخته پتو از طریق کمک های مردمی به زلزله زدگان اهدا و توسط ماشین ها به منطقه حادثه دیده ارسال شد.

کریمیان افزود: غیر از کمک های مردمی در لحظات اولیه حادثه با توجه به نیاز مردم زلزله زده تعداد ۴۰۰ دستگاه چادر و ۴۶۶ دستگاه چراغ والر از انبارهای هلال احمر بارگیری و به مناطق زلزله دیده ارسال شد.

کریمیان خاطرنشان کرد: یکی از کمک های مردمی که به کرمانشاه ارسال شد کمکی بود که اتحادیه مرغداران انجام دادند و ۶ هزار کیلو گرم تخم مرغ به ارزش ریالی ۳۶۰ میلیون ریال بسته بندی و جمع آوری شد.

رئیس جمعیت هلال احمر گلپایگان اذعان داشت: روز گذشته جلسه هماهنگی با همکاری فرماندار شهرستان گلپایگان برگزار گردید که در آن جلسه نیاز های مردم کرمانشاه شناسایی شده و به اطلاع خیرین و اتحادیه های مختلف شهرستان رسانده شد.

وی با بیان اینکه ماحصل این جلسه تعهدی بود که خیرین انجام دادند تصریح کرد: خیرین تعهد کردند که ۵ عدد کانکس خریداری و به منطقه ارسال نمایند .

کریمیان افزود: خیرین متعهد شدند مبلغ ۱۱۰ میلیون ریال پرداخت نقدی جهت واریز به شماره حساب ۹۹۹۹۹ نزد بانک ملی ، ملت ، سپه پرداخت نمایند.

رئیس جمعیت هلال احمر گلپایگان با بیان اینکه به مردم توصیه می کنیم بیشتر کمک های نقدی داشته باشند اظهار داشت: کمک های نقدی به شماره حساب های تعریف شده از جمعیت هلال احمر واریز گردد و به سایر شماره حساب ها و شماره کارت های فرعی توجهی نداشته باشند.

کریمیان افزود ؛ کمک های نقدی باعث می شود نیازها شناسایی و خریداری شود و خریدهای متفرقه ای که فعلا نیاز نیست انجام نشود و هزینه ها در کانال مفید خودش صرف شود.

رئیس جمعیت هلال احمر گلپایگان در خصوص کمک های غیر نقدی اذعان داشت: آن چیزی که از رسانه ها و مسئولین اعلام شده است لوازم بهداشتی، گرمایشی ، چراغ والر، هیتر ، پتو ، شال گردن، دستکش، پلیور،مواد غذایی فاسد نشدنی و دارای تاریخ مصرف،خشکبار، شیر خشک، چادر و لباس گرم است که توصیه می کنیم لباس ها سالم و نو باشند و از آوردن لباس مستعمل و دست دوم خودداری شود .

 

رئیس جمعیت هلال احمر گلپایگان گفت: آنچیزی که نیاز شده سرویس بهداشتی و حمام سیار و کانکس می باشد و اگر مردم می توانند بصورت مشترک خریداری و ارسال کنند .

وی خاطر نشان کرد : با توجه به پیش بینی هوا شناسی و احتمال بارندگی یکی از نیازهای ضروری وجود کانکس هایی است که بتوان زلزله زدگان را در آن اسکان داد .

وی افزود: خرید کانکس از هزینه هایی است که هم ماندگاری بیشتری دارد و هم اینکه تا زمانی که خانه هایی که کامل تخریب شده بازسازی شوند می تواند دائم استفاده شود.

کریمیان در خاتمه اذعان داشت: کمک های نقدی که این لحظه در صندوق های جمع آوری مردمی شمارش شده حدود ۵۰ میلیون ریال است و آمار دقیق را باید از بانکها استعلام گرفت./بیان

ارسال نظرات
پر بیننده ها