استاندار مازندران گفت: دشمن با برنامه‌ای مشخص باور، اراده و اطمینان بسیجیان را نشانه گرفت و با ایجاد خلل در این سه ویژگی می‌خواهد خودباوری ملت ایران را به خودباختگی تبدیل کند.
کد خبر: ۸۹۵۰۲۴۶
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران و به نقل از بابل‌نوین، محمد اسلامی استاندار مازندران در همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی در بابل اظهار کرد: گرامیداشت هفته بسیج از این‌رو مهم است که باید خودمان را حساب‌رسی کنیم و میثاقی مجدد با اهداف و آرمان‌های بسیجیان ببندیم.
           
وی افزود: با تجدید میثاق بسیجیان دستاوردهای تازه‌ای را ممکن خواهد ساخت، این میثاق به معنی تعهد در پیشگاه خداوند متعال و مقام معظم رهبری است و امیدوارم که شرمنده آنان و شهدا نشویم، جای بسی افتخار است که بنده خود بسیجی و در میان بسیجیان هستم.
             
استاندار مازندران ادامه داد: سخن درباره بسیج به هر میزان که گفته شود کم است، چه به صورت تبیینی و در جهت نهادیه‌سازی بسیج و جایگاه آن اما نکته اساسی که در خصوص بسیج وجود دارد باور به توانستن، اراده قاطع جهت انجام وظیفه و اطمینان به نصرت الهی است، وجود این خصایص در بسیجیان موجب اقزایش خودباوری در جامعه می‌شود.
          
اسلامی تصریح کرد: بسیج باید باور، اراده و اطمینان داشته باشد و مقام معظم رهبری سالیان سال برای ایجاد جوهره تفکر بسیجی بر این ویژگی‌ها تاکید کردند، دشمن با برنامه‌ای مشخص باور، اراده و اطمینان بسیجیان را نشانه گرفت و با ایجاد اختلاف و خلل در این سه ویژگی می‌خواهد خودباوری ملت ایران را به خودباختگی تبدیل کند.
            
استاندار مازندران با اشاره به عزم جدی دشمن علیه ملت ایران، گفت: دشمن ما هدفمند، قاطع و با سناریویی مشخص در جهت اهداف خود که نابودی ملت ایران است حرکت می‌کند بنابراین وظیفه ما تک‌تک ایرانیان به ویژه بسیجیان توجه به باورها، ادامه حرکت و مقاومتی همه‌جانبه است.
            
اسلامی افزود: راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی ایران لزوما تنها نظامی نیست بلکه راهبردی همه‌جانبه است که جنبه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی است و با افزایش توان‌مان در هر کدام از این ابعاد کشور مستحکم‌تر خواهد شد.
              
وی یادآور شد: شرح وظایف بسیجیان که شامل آحاد مردم نیز می‌شود صرف‌نظر از رنگ، نژاد و سلایق یک اتحاد و هم‌بستگی ملی را در بستر ایمان و فرهنگ عاشورایی به وجود خواهد آورد و در جهت رشد و سعادت توامان ملت به پیش می‌برد.
            
استاندار مازندران ادامه داد: در مکاتب مادی تنها رشد سرمایه مدنظر است اما در مکتب اسلام رشد مادی و معنوی باید توامان باشد، از این‌رو بسیج با توجه  به همه ابعاد استقامت و پایداری کشور حرکت می‌کند و باید یارگیری‌های خود را براساس همین نگاه انجام دهد، بسیج اگر یارگیری کرد و توسعه ظرفیت داشت آن وقت توانسته نقش خود را به شایستگی ایفا کند.
            
اسلامی خاطرنشان کرد: بسیج متعلق به قشر خاصی نیست بلکه به همه مردم جامعه تعلق دارد، بسیجیان در همه صحنه‌ها نخستین یاری‌رسان مردم هستند، هماهنگی و تعامل با دستگاه‌ها و ادارات ضریب موفقیت بسیج را افزایش می‌دهد و این دو رابطه‌ای مستقیم دارند، لازمه کار بسیج هم‌زمانی و ایجاد ظرفیت برای هم‌گرایی است.
          
وی اضافه کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند در پس این زیبایی‌های جنگل محرومیت‌های غم‌باری نهفته است بنابراین رشد، توسعه و محرومیت‌زدایی از مازندران نیز محقق نخواهد شد مگر با خیزش همه جانبه از سوی همه نهادها به ویژه بسیج و جهادسازندگی، ما در خصوص بحث روستاهای مازندران نیاز به یک حرکت جدی و فعال داریم.
             
استاندار مازندران در پایان گفت: از اولویت‌های ما توانمندسازی روستاهای مازندران است که با ایجاد تعامل و یکپارچگی امیدواریم به صورت میدانی و عملیاتی به روستاها رسیدگی و به صورت نتیجه‌گرا پایداری اشتغال را در روستاها پیگیری کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها