خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: این طرح تا حدی کارشناسی شده است که اگر عملیاتی شود تقویت بنیه اقتصادی کشور و خودکفاتیی در برخی اقلام وارداتی مهترین دستاورد این سند خواهد بود.
کد خبر: ۸۹۵۰۲۲۷
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی ، سردار سرتیپ دوم پاسدار عابدین خرّم پیش از ظهر امروز در همایش “شکوه هجرت و طلایه داران اقتصاد مقاومتی” رسیدگی به مناطق محروم و پیشرفت و آبادانی در کشور را از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: بر همین اساس در مجموع ۱۹۷روستا با ۶ دهستان پایلوت قرارگاه پیشرفت و آبادانی آذربایجان غربی انتخاب شده تا بدون وابستگی به مناطق شهری خود مردم در آن مناطق به خود کفایی اقتصادی برسند.

وی توسعه روستا، تولید، فعالیت های عمرانی، بهداشت و درمان، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی را از اهداف اجرای طرح های قرارگاه پیشرفت و آبادانی برشمرد و تصریح کرد: یقینا با اجرای درست این طرح ها شاهد پیشرفت و آبادانی در این روستاها خواهیم بود.

سردار خرّم اجرای طرح های زود بازده، کم هزینه و بومی برای مردم منطقه را از دیگر برنامه های صورت گرفته در حوزه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: در راستای اجرای درست این طرح ها نیز از سال ۹۲ چندین گروه کارشناش در منطقه در حال فعالیت و بررسی می باشند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی اظهار داشت: کارگاه های متعددی نیز با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تا به امروز توسط بسیج در راستای پایداری این اشتغال ها و اینکه بتوانند درآمد پایدار،خودکفا و بومی داشته باشند هزینه شده است.

وی از تدوین سند راهبردی اقتصاد مقاومتی ویژه استان آذربایجان غربی توسط ۵۰ نفر از استادید دانشگاه های این استان نیز خبر داد و گفت: این طرح تا حدی کارشناسی شده است که اگر عملیاتی شود تقویت بنیه اقتصادی کشور و خودکفاتیی در برخی اقلام وارداتی مهترین دستاورد این سند خواهد بود.

سردار خرّم افزود: چراکه بطور مثال امروز ۹۵ درصد روغن کشور وارداتی است و اگر بر اساس طرح های این سند اقدام شود همین ۹۵ درصد واردات روغن توسط همین استان تامین خواهد شد.

وی از تلاش های بانوان شرکت کننده در اردوهای جهادی نیز تقدیر و تشکر کرد و افزود: نقش زنان در اردوهای جهادی بسیار مهم و دارای آثار و برکات بسیاری است.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی در پایان بر لزوم تقویت و ترویج فرهنگ جهادی و انگیزه بسیجی در بین جوانان نیز تاکید نمود.

ارسال نظرات