مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر اینکه تعامل اوقاف با دستگاه‌ها و نهادها به‌معنای کوتاه آمدن از حق و حقوق موقوفات نیست، گفت: اوقاف بر اساس وظیفه شرعی و قانونی که بر عهده دارد از یک متر موقوفه گذشت نمی‌کند.
کد خبر: ۸۹۵۰۲۰۲
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی بعد از ظهر امروز در بازدید از دفتر مرکزی روزنامه حرف مازندران که به‌مناسبت دهه وقف صورت گرفت، اظهار کرد: وظیفه ذاتی اوقاف تثبیت مالکیت موقوفات و اجرای نیت واقف است.

وی با بیان اینکه اوقاف برای ترویج و تبلیغ فرهنگ نیازمند همراهی و همدلی رسانه‌ها است، افزود: اوقاف به‌تنهایی نمی‌تواند بار ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف را به دوش بکشد و نقش رسانه‌ها در ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف اثرگذار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر اینکه تعامل اوقاف با دستگاه‌ها و نهادها به‌معنای کوتاه آمدن از حق و حقوق موقوفات نیست، خاطرنشان کرد: اوقاف بر اساس وظیفه شرعی و قانونی که بر عهده دارد از یک متر موقوفه گذشت نمی‌کند.

حیدری با اشاره به اینکه اوقاف برای احیای یکی از موقوفات استان از سال 1368 تاکنون در حال نامه‌نگاری و پیگیری با یکی از نهادهای استان است، افزود: تعامل با ادارات به‌معنای تضعیف موقوفات نیست و اوقاف هیچ‌گاه از حق و حقوق وقف کوتاه نمی‌آید.

وی با بیان اینکه اوقاف امانتدار اموال اهل‌بیت(ع) است، تصریح کرد: همه ما باید حافظ موقوفات باشیم و نگذاریم اموال وقف تضییع شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه روزنامه‌ها و رسانه‌ها از استفتائات رهبر معظم انقلاب در رسانه استفاده کنند، اضافه کرد: بهترین لسان وقف و موقوفات رسانه‌ها هستند و در راه ترویج فرهنگ وقف می‌توانند کمک‌کار اوقاف باشند.

حیدری یکی از راه‌های ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف را گزارش‌دهی اجرای نیت موقوفات به مردم دانست و گفت: اجرای نیت موقوفات و وقف‌های جدید باید به جامعه گزارش داده شود تا همه از آثار و برکات وقف اطلاع پیدا کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها