فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور گفت: بیش از ۲ هزار برنامه به مناسبت هفته بسیج در طی هفته جاری در این شهرستان برگزاری می‌شود.
کد خبر: ۸۹۵۰۱۸۴
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سید علی‌اکبر حسینی امروز در نشست خبری به مناسبت  هفته بسیج در محل ناحیه مقاومت بسیج نیشابور گفت: بسیج بزرگ‌ترین معجزه قرن و حضرت امام خمینی (ره) بوده و است.

وی تصریح کرد: تفکر بسیجی از سطح ملی گذشته و به فرا منطقه‌ای تبدیل‌شده است و به‌زودی شاهد بسیج جهانی خواهیم بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور با اشاره به اینکه صبح امروز هفته بسیج با صبحگاه مشترک دانش‌آموزی و نواختن زنگ بسیج در مدارس این شهرستان آغاز شد، ادامه داد: ۵۶ برنامه اصلی و شهرستانی در کنار بیش از ۲ هزار برنامه در طی هفته جاری در نیشابور برگزاری می‌شود.

حسینی با تاکید بر اینکه بسیج پای رسالت خطیر خود که همان حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی مانده است و هر جا که آرمان‌های انقلاب به خطر بیفتد بسیج بوده و است، متذکر شد: در فتنه‌های داخلی و دفاع مقدس، بسیج حماسه‌ای را آفرید که بعد از حادثه عاشورا بی‌نظیر بوده است.

وی با اشاره به اقدامات یک سال گذشته توسط بسیج نیشابور، گفت: یک هزار و ۲۰۰ نفر بسیجی در امنیت انتخابات به‌صورت مستقیم مشارکت داشتند و در شب‌های قدر بیش از ۷۰۰ مسجد توسط بسیجیان حفاظت و حراست شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور ادامه داد: در دهه آخر صفر و محرم نیز بسیج در کنار نیروی انتظامی امنیت مساجد و تکایا را بر عهده داشت و هر هفته نیز امنیت نماز جمعه را بر عهده دارد، حقیقتاً این حجم کار فقط از بسیج برمی‌آید.

حسینی با اشاره به اینکه امنیت موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی دهه آخر صفر نیز بر عهده بسیج بود که خوشبختانه بدون حادثه‌ای شاهد اتمام این حضور عظیم مردم بود، اضافه کرد: در سال گذشته ۱۸۳ شغل توسط بسیج با کارآفرینی و ایجاد شغل دائم ایجادشده است.

وی افزود: ۹۳ جهیزیه طی یک سال گذشته توسط بسیجیان تکمیل و به خانواده‌های آن‌ها ایجادشده است و امیدوارم به‌زودی شاهد این باشیم که در سطح شهرستان شاهد مزدوج نیازمند نباشیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور تصریح کرد: در ۴۰ روستای نیشابور بسیج مهندسین وظیفه علمی کردن کشاورزی را برعهده‌گرفته‌اند و در حال انجام کار هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور افزود: قرارگاه جوادالائمه(ع) باهدف از بین بردن آسیب‌های اجتماعی که باعث نارضایتی مردم منطقه ۱۴ معصوم را فراهم کرده آغاز به فعالیت کرده است و امیدواریم با همکاری ارگان‌های مختلف به اهداف این قرارگاه برسیم.

حسینی خاطرنشان کرد: رنگ‌آمیزی ۶ هزار و ۸۵۳ متر رنگ‌آمیزی مدارس محروم و اجرای ۱۵۳ برنامه فرهنگی در سال گذشته توسط بسیج سازندگی و فرهنگی ناحیه اجراشده است.
 
وی با اشاره به تلاش برای رفع مشکلات ورزشی نیشابور گفت: ۲۱ سالن ورزشی در دستور کار ناحیه مقاومت بسیج باهدف بالا بردن آمادگی بدنی و سلامت مردم بوده است که در حال حاضر ۱۹ سالن به بهره‌برداری رسیده و دو سالن نیز تا دهه مبارک فجر و پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، امیدوارم سال آینده نیز کلنگ دو سالن جدید نیز زده شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور تأکید کرد: طرح بازسازی و لایروبی پنج قنات شهرستان با همکاری آستان قدس رضوی آغازشده است و به‌زودی خبر‌های بسیار خوبی از آن‌ها باهدف استفاده بهینه از آب به اطلاع مردم می‌رسد.

حسینی با اشاره به بسیج رسانه و فعالیت آن در نیشابور، بیان کرد: به‌زودی مکان بسیج رسانه در اختیار خبرنگاران قرار می‌گیرد و هر کس تفکر در راستای نظام مقدس انقلاب اسلامی دارد ازنظر ما بسیجی است.

وی با بیان اینکه در نیشابور، ۱۶۴ هزار بسیجی وجود دارد که ۹۵ هزار نفر از آن‌ها عضو فعال بسیج هستند، ادامه داد: برخی مشکلات اخلاقی متأسفانه جنبه سازمانی دارد و بسیج وظیفه دارد که در این موارد ورود کند و ما هم بار‌ها ورود کرده  و می‌کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها