شکست مذاکرات مرکل با احزاب سیاسی این کشور برای تشکیل یک ائتلاف، پیروزی وی در انتخاب مجدد به عنوان صدراعظم آلمان را در هاله‌ای از ابهام قرار داده و ارزش یورو در برابر ین به کمترین میزبان در دو ماه گذشته برسد.
کد خبر: ۸۹۵۰۱۴۰
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، پس از شکست حزب آنگلا مرکل در مذاکرات چهار هفته‌ای خود با حزب FDP برای تشکیل دولت مشترک ارزش یورو در برابر ین به کمترین میزان در دو ماه گذشته رسید.

با شکست این مذاکرات و در نتیجه شکست تلاش‌های حزب حاکم آلمان برای تشکیل ائتلاف با دو حزب کوچکتر انتخاب مرکل به عنوان صدراعظم برای چهارمین دور با ابهام مواجه شده است.

کریستین لیندر دبیر حزب FDP گفت: بهتر است که حکومت نکنیم تا اینکه بد حکومت کنیم. تا ساعت 9:30 به وقت گرینویچ یورو تا حدودی کاهش ارزش خود را جبران کرد اما نتوانستند نگرانی‌ها در بازارهای مالی را کاهش دهد.

کیسوپارک مدیر بخش بورس مؤسسه منولایف است هنگ‌کنگ گفت: شرایط بسیار نگران‌کننده است و این مسئله اوضاع نامطمئنی را در حوزه یورو ایجاد می‌کند.

این کارشناسی اقتصادی کرد که در آینده نزدیک شاهد کاهش بیشتر ارزش یورو خواهیم بود. علی‌رغم آنکه همواره سیاست‌های آنگلا مرکل در حوزه سیاست خارجی و مهاجرت طی سه دوره صدرات وی اما این مقام آلمانی توانست جای پای آلمان را به عنوان بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا و چهارمین اقتصاد بزرگ دنیا محکم کند. 

اتاق بازرگانی و صنعت آلمان اعلام کرده است که نابسامانی سیاسی می‌تواند به اقتصاد این کشور آسیب بزند.

وی افزود: هم‌اکنون شرکت‌های آلمانی باید خود را برای یک دوره طولانی‌مدت بی‌ثباتی اقتصادی آماده کنند و این همواره برای اقتصاد دشوار خواهد بود.

شاخص بورس DAX آلمان در معاملات امروز بیش از 0.1 کاهش یافت و بورس FTSE100 انگلیس نیز 0.29 درصد کاهش یافت.

ارسال نظرات