مسئول بسیج دانشجویی استان با اشاره به صدور فرمان تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه توسط امام خمینی(ره) در 2 آذر ماه سال 67 افزود: وظیفه ذاتی این مجموعه تربیت کادر انقلابی در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی است و حفاظت از انقلاب است.
کد خبر: ۸۹۵۰۰۸۶
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد،مسئول بسیج دانشجویی یزد ضمن گرامیداشت هفته بسیج به تشریح برنامه‌های متنوع بسیج دانشجویی استان در این ایام در سطح دانشگاه‌های استان پرداخت.

سید حسین راسخی با اشاره به اینکه 2 آذرماه به مناسبت سالروز صدور فرمان تشکیل بسیج دانشجو و طلبه توسط امام راحل عظیم‌الشأن(ره) به‌عنوان روز قشر بسیجی دانشجویی نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: به همین مناسبت گردهمایی انقلابیون جوان با حضور اعضای شوراهای بسیج دانشجویی استان و مسئولین برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه صدور فرمان تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه توسط امام خمینی(ره) در شرایطی صادر شد که حزب‌الله و جریان ارزشی کشور به مرحله تثبیت رسیده بود و صدور چنین فرمانی نشان از عمق بینش و آینده‌نگری امام راحل عظیم‌الشأن بود.

مسئول بسیج دانشجویی بابیان اینکه امام خمینی (ره) جلوگیری از نفوذ بیگانگان،پاسدار اصول تغییرناپذیر نه شرقی و نه غربی و ارائه چارچوب‌های اصیل اسلام ناب محمدی را از اصلی‌ترین وظایف دو مرکز مهم دانشگاه و حوزه برشمردند تصریح کرد: امام راحل عظیم‌الشأن هدف والای انقلاب که تشکیل تمدن اسلامی است بار دیگر با صدور فرمان تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه، به بسیجیان یادآور شدند.

راسخی تربیت کادر تراز انقلاب اسلامی را از ملزومات ایجاد تمدن نوین اسلامی دانست و اذعان کرد: برنامه‌های بسیجی دانشجویی و فعالیت‌های مختلف این مجموعه در این راستا است و دانشجویان بسیجی به‌عنوان پیشگامان عرصه روشنگری و افسران جنگ نرم در این عرصه فعالیت می‌کنند.

وی مطالبه گری تخصصی از مسئولین در حوزه‌های مختلف در چارچوب قانون و با توجه به وظیفه ذاتی دانشجویان را را از دیگر وظایف دانشجویان بسیجی دانست و بیان داشت: در این زمینه نیز فعالیت‌های مؤثری توسط دانشجویان بسیجی استان صورت گرفته که این دست فعالیت‌های باید تداوم داشته باشد.

مسئول بسیجی دانشجویی استان بابیان اینکه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، یادواره‌های شهدا و نشست‌های متنوع بصیرتی و اخلاقی از دیگر برنامه‌های بسیج دانشجویی در سطح دانشگاه‌های استان است، افزود: فضاسازی دانشگاه‌ها و برگزاری مسابقه پدافند سایبری، مسابقه ورزشی و مسابقه کتاب‌خوانی و برگزاری دوره‌های تشکیلاتی و تربیتی از دیگر برنامه‌های این ایام است.

راسخی دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا را از دیگر برنامه‌های بسیج دانشجویی در هفته بسیج عنوان کرد و بیان داشت:غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و برگزاری میقات صالحین و اعزام جمعی از دانشجویان بسیجی به برنامه دیدار رهبر معظم انقلاب نیز از دیگر برنامه‌های دانشجو در هفته بسیج است.
ارسال نظرات