نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم برگزاری گنگره ۵۰ شهیدروحانی استان کردستان گفت: علمای شهیدبا پاسداری ازاندیشه‌های خود نشانه‌ای بر حقانیت وحدت بین مذاهب تسنن وتشیع هستند.
کد خبر: ۸۹۴۹۹۸۴
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام باباشاهی پیش از ظهر امروز در کنگره ۵۰ شهید روحانی استان کردستان که در مرکز بزرگ اسلامی شهر سنندج برگزار شد، گفت: این کنگره مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره عظیم ۵۴۰۰ شهید استان کردستان در سال ۹۷ است.

وی با بیان اینکه روحانیون استان کردستان بیدار هستند و دشمنان را شناخته افزود:تمام علمای نظام و جمهوری اسلامی از بحث تفرقه و اختلاف‌های مذهبی گذشته و با هم متحد و همدل در صحنه‌های مختلف مبارزه با دشمن حضور خواهند داشت.

در ادامه مهمان ویژه این مراسم حجت الاسلام علی سعیدی نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: علمای اهل سنت و شیعه در طول تاریخ نقش برجسته‌ای در احیای کلمه لا اله الا الله و ایفای حاکمیت توحید داشته اند.

وی با بیان نام روحانیون بزرگی همانند: سیدجمال الدین، اقبال لاهوری، سیدقطب، آیت الله بروجردی، شیخ شلتوت و امام راحل افزود:مهمترین تکلیف روحانیون پاسداری از کیان اسلام است چراکه دشمنان و آمریکا با اساس و دیانت اسلام مشکل داشته و مخالف هستند. وهمچنان که نیرو‌های مسلح پاسدار مرز‌ها هستند علمای دینی نیز باید پاسدار اندیشه‌ها ملت در نظام جمهوری اسلامی باشند.

حجت الاسلام سعیدی با تاکید براینکه بخشی از جهان تحت اندیشه لیبرالیسم و بخشی دیگر از آن تحت اندیشه مارکسیستی قرار گرفته گفت: جدایی دین از سیاست دیگر توطئه و هدف دشمنان اسلام است که به صورت جدی دنبال می‌شود و وظیفه علما را برآن دانست که در مقابله این توطئه بزگ با اندیشه اسلامی مقابله کنند.

وی در ادامه از امام راحل به عنوان احیا گر اندیشه اسلامی نام بردو اظهار داشت:پیروزی انقلاب نقطه عطفی بعد از تاریخ اسلام در جهان است که نشأت گرفته از تفکر و نگاه امام به اسلام راستین است که احیای هویت دینی است.

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تکامل بشر را تدبیر خداوند خواند و گفت: اسلام دین کامل و جامع است و کل حیات بشر را پوشش می‌دهد و اقتصاد، سیاست، بهداشت و درمان قواعدی بوده که تحت عنوان قواعد مدیریت انسان هدایت می‌شود.

وی شناخت دشمن و ترفند‌های آن‌ها از دیگر تکالیف روحانیون دانست و افزود: جنگ امروز جنگ فرهنگی و نیابتی و جنگ نرم است جنگی که در آن دشمن با استفاده از حربه‌های فرهنگبی میخواهد به جامعه نفوذ کند، اما دشمن باید بداند که آزموده را آزمودن خطاست و ما در مقابل دشمنان با تمام توان ایستادگی خواهیم کرد.

حجت الاسلام سعیدی به ۵۰ شهید روحانی استان کردستان اشاره کرد و گفت: پیام تمام شهیدان با نثار جان خود دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن بوده است.


در ادامه این مراسم ماموستا فایق رستمی با تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه ربیع الاول، و میلاد مولود کعبه از همه مردم استان کردستان در کمک رسانی به مردم زلزله زده استان کرمانشاه گفت: مردم استان کردستان با یاری رساندن به زلزله زدگان پیام یک ملت واحد را به تمام ملت جهان مخابره کردند ونشان دادند که هیچ ابر قدرتی نمیتواند وحدت بین برادران اهل تسنن وتیشع را نشانه بگیرد.


آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی نماینده، ولی فقیه در استان کردستان نیز در ادامه این مراسم گفت:شهدای روحانی با خون پاک خود موجب شدند که دیگران آگاهی پیدا کنند و آن‌ها نیز برای دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلام و انقلاب قدم در مسیر ایثار و شهادت بگذارند.

وی به چگونگی شهادت شهیدملا حیدر فهیم اشاره کرد و بیان داشت:این شهید والا مقام با تحمل تمام سختی‌ها و شکنجه‌ها در مقابل دشمنان و با نشان دادن اعتقاد راسخ خود به رهبر فرزانه در بیداری و آگاهی بخشی با نثار جان خود درس بزرگی بود برای همگان.

در ادامه حجت الاسلام حسن منتظری مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به گزارش برگزاری این یادواره‌ها پرداخت وافزود:برگزاری این کنگره‌ها کاری است که انسان را به واسطه شهدا به خداوند نزدیک می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان بیان داشت: در ساختار این کمیته ۲۸ نهاد با مسئولیت تمام اعضای شورای این کنگره و دیگر سازمان‌ها و شخصیت‌های حقیقی وحقوقی با هدف پیگیری وتدوین آماده برگزاری این گنکره عظیم کشوری هستند.

در پایان این مراسم از خانواده‌های والا مقام علمای روحانی تجلیل شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات