معاون سیاسی سازمان بسیج دانشجویی ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان و بازماندگان زلزله غرب کشور، گفت: متاسفانه در شرایط فعلی یک عده در داخل کشور با نگاه‌های غیرکارشناسی و اظهارات غیر کارشناسانه نمک بر زخم مردم پاشیدند.
کد خبر: ۸۹۴۹۹۰۹
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ سجاد ریحانی معاون سیاسی سازمان بسیج دانشجویی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان و بازماندگان زلزله غرب کشور، گفت: زلزله اخیر در استان کرمانشاه که موجب درگذشت صدها نفر از هموطنان ما شد مردم را بسیار ناراحت کرد.

وی اضافه کرد: دشمنان بعد از رخ دادن حادثه تلخ زلزله غرب کشور تلاش کردند  به هر بهانه‌ای که می‌توانند از موضوع سوء استفاده کنند و ما می‌دیدیم که در رسانه‌هایشان با ایجاد فضای نامطلوب از یک اختلاف و انشقاق، فضای خدمت رسانی و این صحنه زیبای همدلی و همنوایی را مخدوش می‌کردند.

وی ادامه داد: مسلما دشمن از هر موضوعی استفاده می‌کند تا به ما ضربه بزند اما قطعا مردم فعالیت و تلاش‌هایی که در حوزه‌های مختلف برای کاستن از درد مردم و خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان انجام می‌شود را می‌بینند. تجربه نشان داده مردم تحت تاثیر این فضاسازی‌ها قرار نمی‌گیرند.

ریحانی گفت: مسلما بعد از اینکه وضعیت اسکان مردم در مناطق زلزله‌زده مشخص و به تمام مشکلات آنها رسیدگی شد و درد آنها التیام یافت مسائل مربوط به زلزله نیاز به واکاوی دارد، ولی متاسفانه در شرایط فعلی یک عده در داخل کشور با نگاه‌های غیرکارشناسی و اظهارات غیر کارشناسانه نمک بر زخم مردم پاشیدند.

وی تاکید کرد: برخی در شرایطی که مردم داغدار هستند به دنبال تسویه حساب‌های سیاسی هستند و در مورد موضوعاتی مانند مسکن مهر اظهارت غیرکارشناسی می‌دهند که البته غیرکارشناسی بودن این اظهارت مشخص شد. به اعتقاد ما باید اجازه دهیم کارشناسان امر روی موضوعات تخصصی صحبت کنند.

معاون سیاسی سازمان بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: امروز یکی از مشکلات اصلی مردم مسئله مسکن است، اگر مسکن‌های مهر مشکل دارد و این مسکن‌ها جوابگوی مردم نیست در پنج سال اخیر چه اتفاقی برای حل مشکل مسکن رخ داده است؟

ریحانی گفت: مسلما مسکن مهر بنا به نیاز مردم به مسکن ایجاد شد و بسیاری از مردم با این طرح صاحب مسکن ارزان قیمت شدند حال وقتی مسئولان می‌گویند مسکن مهر نباید وجود داشته باشد باید بگویند چه طرح جایگزینی را به جای آن داشته‌اند؟

وی اظهار داشت: در فضای کنونی که مردم زلزله‌زده در غرب کشور نیاز به کمک دارند باید از طرح موضوعاتی که باعث افتراق و گسستن صفوف خدمت رسانی می‌شود، به شدت پرهیز شود.

ریحانی ادامه داد: مسلما هر جایی عرصه و جولانگاه نگاه‌های سیاسی نیست و در این فضا باید مراقبت بود در خدمت رسانی به مردم تسریع و تسهیل شود و  اگر مشکلی هم وجود دارد باید در فضای تخصصی به دور از نگاه‌های سیاسی دنبال شود.

وی با اشاره به امدادرسانی نیروهای امدادی و نهادهای مختلف در استان کرمانشاه، گفت: به هر حال با تمام اتفاقات و حواشی‌ که بعد از زلزله غرب کشور رخ داد شاهد حمایت بسیار خوب مردم از آسیب دیدگان و ارسال کمک‌های مردمی به مناطق زلزله زده بودیم.

معاون سیاسی سازمان بسیج دانشجویی در ادامه با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی ارتش، سپاه و هلال احمر و گروه‌های مختلف امدادی برای کمک رسانی به آسیب‌دیدگان در مناطق زلزله‌زده غرب کشور گفت: در روزهای اخیر شاهد یک همدلی بسیار خوب میان این نهادها در امدادرسانی به مردم بودیم ولی متاسفانه دشمن و جریان ضد انقلاب  از هر بهانه‌ای استفاده کرد تا موقعیت انقلاب اسلامی و این همگرایی، هم‌افزایی و وحدت را مورد حمله و هجمه قرار دهند.

وی در ادامه ضمن اشاره به تلاش‌های خستگی ناپذیر بسیج دانشجویی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در دانشگاه‌های مختلف و همچنین حضور در مناطق زلزله‌زده و خدمت رسانی به آسیب‌دیدگان، تاکید کرد: بسیج دانشجویی در سراسر کشور کمک‌های انسان‌دوستانه مردم را جمع آوری و آنها را به مناطق زلزله‌زده ارسال کرد.

ریحانی ادامه داد: از طرفی گروه‌های جهاد سازندگی بسیج دانشجویی در دور افتاده‌ترین روستاهای زلزله زده غرب مستقر شدند، دانشجویان بسیجی دیگری هم که در مراسم پیاده‌روی اربعین موکب‌هایی را راه‌اندازی کرده بودند در زمان بازگشت وقتی متوجه حادثه شدند به یاری زلزله‌زدگان شتافتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات