حجت الاسلام والمسلمین امینی در دیدار فرماندهان و مسئولین بسیج شهرستان شاهرود گفت: بسیج الگویی که با کمترین امکانات است، امروز فرهنگ و روحیه بسیج عالم گیر می‌شود و در منطقه مقابل تجزیه طلبی و توطئه استکبار می‌ایستد و فرهنگ و روحیه بسیجی بود که صادر شد به دنیا و قیمت دارد
کد خبر: ۸۹۴۹۸۷۷
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در دیدار فرماندهان و مسئولین بسیج که به مناسبت هفته بسیج در حسینیه امام خمینی (ره) دفتر امام جمعه شاهرود برگزار شد در سخنانی با تبریک هفته بسیج و ایام ربیع الاول با اشاره به روز اول ربیع و وقوع دو حادثه تاریخی اظهار کرد: دو ایثار در این روز اتفاق افتاد که هجرت خاتم الانبیا (ص) و اینکه برای اینکه هجرت ناکام نماند ایثار فوق تصور بشری امیرالمومنین (ع) که خدا آیه آورد و این درس است و درسی که امام به ما داده نشات گرفته از این اتفاقات است.
وی افزود: پیغمبر همه چیزش را رها کرد و دست خالی به مدینه رفت و تمدن ساخت و آدم‌هایی که اعتماد به خداوند ندارند می‌گویند تمام شد، اما هجرت پیامبر نشان می‌دهد که همه چیز پول نیست و می‌توان با چیز‌هایی دیگر تمدن ساخت.
امینی خاطر نشان کرد: هر که با خدا معامله کند خدا جان او را حفظ می‌کند و معجزه آسا و پیامبر دست از همه چیز شُست و امیرالمومنین (ع) جای پیامبر خوابید و علی الظاهر باید قطعه قطعه می‌شدند و خدا آیه‌ای در این شان نازل کرد و هم پیغمبر و هم علی زنده ماندند و تمدن سازی کردند و درس امروز این است.
وی با بیان اینکه آنچه از انقلاب و بسیج داریم برگرفته از این نوع الهامات از تاریخ و اولیاء خدا هست و امام راحل هم دست از همه چیز شُست و اسلام ناب را احیاء کردو برای امروز با دست خالی می‌شود کارکرد البته پول باشد بهتر است، اما نباشد دست ما بسته نیست.
امام جمعه شاهرود با اشاره به برپایی موکب‌ها در عراق و ایران گفت: ما گفتیمدبا دست خالی هم می‌شود خدمت کرد و راهنمای زائر بدون پول می‌شود و تکریمک زائر و ایثار در این راه از پذیرایی چای و چلوکباب مهمتر است و زائر را از سرگردانی نجات می‌دهد.
وی با اشاره به مباحث خانواده افزود: خیلی چیز‌ها پول نمی‌خواهد و با احیاء ریش سفیدی می‌توان مشکلات بسیاری را حل کرد و تاثیر محبت و رفت و آمد‌ها و حرف شنیدن‌ها می‌شود مشکلات را حل کرد.
امینی با تاکید بر اینکه اولیاء خدا با دست خالی تمدن ساختند عنوان کرد: امام راحل با دست خالی انقلاب را ایجاد کرد و بسیج که معمارش امام راحل است همین راه را رفته و با کمیت و کیفیت و اخلاص بیشتر می‌شود غوغا کرد.
وی ادامه داد: بسیج در همه حوزه‌ها شاید حوزه‌هایی که علی الظاهر برمی گردد به دستگاه‌های دیگر حضور دارد و بسیج رقابت نکرده و مخل نبوده و کنار دستگاه‌ها بوده و همکار دستگاه‌ها بوده است.
عالم گیر شدن فرهنگ و روحیه بسیج/بسیج رقیب و مخل دستگاه‌های اجرایی نبود/ بسیج الگویی که با کمترین امکانات
استادیار نظام صالحین شاهرود با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر گفت: در امر به معروف اگر بسیج نباشد کار‌ها می‌ماند و همه زندگی اگر با جهاد و هجرت در درون و بیرون و ایثارگری همراه باشد حتماً نتیجه می‌دهد و آینده هم همین است.
وی با اشاره به کمک خدا در امور اظهار کرد: امام راحل سابقه حکوکت داری نداشت هر چند ولایت فقیه را از دیدگاه ائمه نگاشته بود از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۶۰ چقدر نهاد‌هایی ایجاد کرد که اگر نبودند ما ضرر می‌کردیم و این مدل‌ها کجا بود که امام ایجاد کرد و امام با خدا معامله کرد و خدا اینگونه به او الهام کرد.
امینی تصریح کرد: هر کدام از ما به اندازه اخلاص و جهاد و ایثار، خدای متعال راه‌هایی را نشان می‌دهد که سرنوشت ساز است و بسیجی که امام ابداع کرد به کشور نماند و دید امام جنگ با دنیا نبود و برای همه دنیاست و امام همه دنیا را هدف قرار داده بود.
وی با اشاره به تشکر رهبر انقلاب در مراسم اربعین امسال از حشدالشعبی عراق بیان کرد: بسیج الگویی که با کمترین امکانات است، امروز فرهنگ و روحیه بسیج عالم گیر می‌شود و در منطقه مقابل تجزیه طلبی و توطئه استکبار می‌ایستد و فرهنگ و روحیه بسیجی بود که صادر شد به دنیا و قیمت دارد و در همه برکات امام سهیم است در اجر آن و این فرهنگ باید به نسل‌های آتی انتقال یابد و زمینه ظهور امام بسیجیان عالم محقق گردد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها