خبرهای داغ:
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: ما به عنوان روحانیت اعلام می‌کنیم که این قشر در این مسائل نگاه مذهبی و فرقه ای ندارد و امروز مشاهده کردیم که یکی از طلاب شیعه در پاسخ به سؤال خبرنگار اعلام کرد که جان خود را برای اهل سنت خواهیم داد.
کد خبر: ۸۹۴۹۸۷۱
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در نشستی با آیت الله علما، نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه و آیت الله ممدوحی، حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی، نماینده رهبر انقلاب در مناطق زلزله زده و اعضای ستاد حوزوی حوادث غیرمترقبه که در دفتر نماینده ولی فقیه این استان برگزار شد، ضمن تسلیت وفات هموطنان کرمانشاهی در زلزله اخیر اظهار کرد: همدردی با مردم عزیز کرمانشاه از وظایف ما بوده که به همین دلیل در این استان حضور پیدا کرده تا بتوانیم ضمن سرکشی از خانواده‌های داغدار و حادثه دیده، دلجویی از آنان داشته باشیم.

وی ابراز کرد: پس از وقوع زلزله در استان کرمانشاه، ستاد بحران حوادث غیرمترقبه با محوریت نهادهای حوزوی در قم راه اندازی و تصمیماتی در آن اتخاد شد تا بتوانیم به سهم خود فعالیت مناسبی در این منطقه داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: پس از این حادثه، همبستگی علمایی و حوزوی مناسبی در قم و استان کرمانشاه شکل گرفت که امیدواریم ادامه دار باشد.

امام جمعه قم تصریح کرد: حضور روحانیت در کنار مردم و التیام بخشی به درد آنان، برآمده از ذات روحانیت است و باید با تمام وجود در کنار آنان باشیم، چراکه هرچه داریم از این مردم است و باید این فعالیت‌ها استمرار داشته باشد.

آیت الله اعرافی بیان کرد: باید به آلام روحی و آرامش بخشی به جامعه حادثه دیده توجه ویژه داشته و روش‌های صحیح را به کار ببندد تا بتواند مثمرثمر باشد.

وی اظهار کرد: ما به عنوان روحانیت اعلام می‌کنیم که این قشر در این مسائل نگاه مذهبی و فرقه ای ندارد و امروز نیز مشاهده کردیم که یکی از طلاب شیعه در پاسخ به سؤال خبرنگار اعلام کرد که جان خود را برای اهل سنت خواهیم داد که جای تقدیر و تشکر از این طلبه عزیز دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: برای حضور طلاب خوش فکر و با انگیزه در این منطقه برنامه ریزی خواهیم کرد تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود به درستی استفاده کنیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: اصل بر این است که طلاب مدرسه علمیه تخریب شده امام باقر(ع) سرپل ذهاب در این مدرسه خود حضور داشته و ان شاءالله فکری برای آن خواهیم کرد.

آیت الله اعرافی در پایان تصریح کرد: از ستاد حوزوی حوادث غیرمترقبه نیز قدردان بوده و ان شاءالله ستاد ثابتی برای دیگر مشکلات خواهد بود.

ارسال نظرات