تاکنون حدود به ۵۰۰ زمین موقوفه در شهرستان خدابنده شامل مسجد، امام‌زاده و بقاع متبرکه وقف شده است و از آنجایی که وقف صدقه‌ای است که بعد از وفات یک فرد انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۹۴۹۸۶۳
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره اوقاف خدابنده با تبریک هفته وقف گفت: این هفته از۲۵آبان ماه آغاز شده است و شعار امسال هفته وقف ارتقا بهره وری موقوفات و بقاع متبرکه با رویکرد اقتصاد مقاومتی تولید اشتغال است.

حجت الاسلام حسن رضا محمدی افزود: وقف سنت حسنه ای است که از دیرباز به اشکال گوناگون در تاریخ بشر وجود داشته و اسلام آن را در مسیری روشن، منطقی، هدفدار، مترقی و دقیق نهاده است.

وی با بیان اینکه مذاهب مختلف اسلامی برای وقف تعاریف مختلفی دارند و فقهای هر مذهب وقف را آن گونه تعریف کرده اندکه بیانگر دیدگاه آنان نسبت به مالکیت وقف باشد، اظهارداشت: گروهی وقف را جایز و گروهی آن را لازم دانسته اند.

رئیس اداره اوقاف خدابنده تصریح کرد: در هفته وقف برنامه های مختلفی در سطح شهرستان خدابنده برگزار می شود و از جمله می توان به قرائت زیارت رسول خدا در جوار حضرت قیدار النبی(ع)و عزاداری و سوگواری برای امام حسن(ع)در این بقعه متبرکه،ایجاد ایستگاه همه واقف باشیم و ایستگاه صلواتی،شرکت همکاران در نماز جمعه و سخنرانی رئیس این اداره در پیش از خطبه ها،نشست صنفی تخصص با ائمه جماعات مساجد شهرستان اشاره کرد.

حجت الاسلام حسن رضا محمدی افزود: سوگواری و عزاداری برای امام رضا(ع)در حرم قیدار نبی(ع)مسجد امام رضا(ع)و بقعه سید ابراهیم سجاس،هماهنگی و نشست با مدیران مدارس در مورد نگارش انشا با موضوع وقف،نشست صمیمی با اساتید حوزه علمیه دانشگاه و ائمه جماعات شهرستان درباره شناخت نیاز روز جامعه و آسیب شناسی و شناخت موانع وقف و ترویج سنت حسنه نبوی وقف با رویکرد ایجاد وقف جدید از دیگر برنامه ها است.

وی اظهارداشت: دیدار با مسئولان شهرستان-امام جمعه،فرماندار و نماینده و همایش یاوران وقف با تجلیل از واقفان خیر اندیش،هیئت امنا،خادمین،نفرات برتر مربیان طرح حفظ قرآن،مستاجرین خوش حساب و فعالان عرصه وقف و اصحاب رسانه از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

محمدی در پایان سخنان خود اضافه کرد: تاکنون حدود به ۵۰۰ زمین موقوفه در شهرستان خدابنده شامل مسجد، امام‌زاده و بقاع متبرکه وقف شده است و از آنجایی که وقف صدقه‌ای است که بعد از وفات یک فرد انجام می‌شود، اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان همه تلاش خود را می‌کند تا همت ویژه‌ای را برای تبلیغ و اشاعه این تکلیف دینی داشته باشد.

 

ارسال نظرات