مصطفی برزگر
بیانیه سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام:
کارکردها و پیامدهای وجودی بسیج در سطوح ملی، منطقه‌ای و جهانی، این نهاد مردمی را پیشتاز جریان‌سازی‌های دفاع از انقلاب قرار داده است که با بصیرت در زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی و موقعیت‌شناسی و حضور به هنگام و به اندازه در صحنه‌های نیاز کشور توانسته است، فلسفه و نقش خود را در زمره ضروریات انقلاب تحکیم بخشد.
کد خبر: ۸۹۴۹۸۳۶
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، بیانیه سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

«من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلاً»
برخی از آن مؤمنان، مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدا بستند صادقانه وفا کردند، پس برخی پیمان خود را به آخر بردند (تا به راه خدا شهید شدند) و برخی به انتظار (فیض شهادت) هستند و هیچ تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود راه ندادند.(سوره احزاب، آیه 23)

 

بسیج، مدرسه است؛ مدرسه ای که معلم و محصل و درسش همگی ایثار است و جهاد و خدمت. بسیج، لشکر است؛ لشکری که فرمانده و فرمانبر و میدان رزمش، همگی گذشت است و فداکاری و اطاعت از خدا و دوری از غیر خدا. بسیج، درخت پاکی است که با خون هزاران بسیجی جان بر کف و شجاع آبیاری و تنومند گشت، رشد یافت و به اوج عشقی خدایی رسید.امام خامنه ای (مدظله العالی) در توصیف بسیج می‌فرماید »بسیج، یعنی همین پایگاه‌های مقاومت و همین نیروهای جوان و پرشور. همین جوانانی که نماز و عبادتشان، پدران و مادران پیر را به شگفتی و تعجب وادار می‌کند. بسیج یعنی متن مردم، مردمی که می‌توان امید دفاع از انقلاب را از آنها داشت«

بسیجی یعنی دل باایمان، مغز متفکّر دارای آمادگی برای همه میدانهایی که وظیفه این انسان را به آن میدانها فرا می خواند، این معنای بسیجی است.

هوشیاری و درایت بی‌نظیر حضرت امام خمینی رحمه‌الله ، از جمله اساسی‌ترین عوامل در راه خنثی سازی توطئه‌ها در جریان انقلاب اسلامی به شمار می‌آمد. به برکت این دوراندیشی و هدایت انقلاب در مسیر اصلی خود، زمینه انقلاب دوم فراهم آمد. با سقوط لانه جاسوسی آمریکا در تهران و بر ملا شدن ماهیت سلطه جو و تجاوز کارانه آمریکا، شیطان بزرگ با ضربه‌ای سخت و جبران‌ناپذیر رو به رو شد. اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی و اظهارات صریح حاکمان آمریکایی، مردم و رهبران کشور و به ویژه حضرت امام (ره)را با این حقیقت آشکار مواجه ساخت که احتمال مداخله نظامی آمریکا و هجوم به جمهوری اسلامی، ناممکن نیست. بر این اساس، امام امت در پنجم آذرماه سال 1358، یعنی در مدتی کمتر از یک ماه بعد از انقلاب دوم، فرمان تاریخی تشکیل بسیج را صادر فرمود.

سالگرد تشکیل بسیج مستضعفان ، یادآور خاطره پرشکوه مجاهداتی است که در دوران هشت سال جنگ تحمیلی ، زیباترین تابلوهای ایثار و فداکاری همراه با نجابت و فروتنی و توام با شجاعت و رشادت را ترسیم کرده است.

کارکردها و پیامدهای وجودی بسیج در سطوح ملی، منطقه‌ای و جهانی، این نهاد مردمی را پیشتاز جریان‌سازی‌های دفاع از انقلاب قرار داده است که با بصیرت در زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی و موقعیت‌شناسی و حضور به هنگام و به اندازه در صحنه‌های نیاز کشور توانسته است، فلسفه و نقش خود را در زمره ضروریات انقلاب تحکیم بخشد. اراده خالصانه بسیج در پویایی عمران و آبادانی، اقتصاد، فرهنگ و سیاست چنان است که امروزه نه تنها در داخل، بلکه در خارج از مرزهای کشور اسلامی مورد مقبولیت واقع شده و بهترین الگوی اثر بخشی را ارائه می­دهد.

 

ما جامعه بسیجیان مهندسین عمران و معماری سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام ضمن تسلیت جان باختن جمعی از هموطنان عزیز و آرزوی سلامتی عاجل جهت مصدومین زلزله اخیر به همراه سایر متخصصین متعهد، آمادگی خود را جهت ارائه هرنوع کمک لازم به آنان اعلام نموده و امیدواریم با کمک دولت و ملت عزیز هرچه سریع تر با اسکان موقت و دائم زلزله زدگان زمینه کاهش آلام آنان فراهم گردد و همچنین فرا رسیدن هفته بسیج را به همه بسیجیان خصوصاً خانواده شهدای والامقامی که در لباس مقدس بسیج، لبیک حق را با شربت شهادت بر زبان جاری ساختند، تبریک عرض نموده و ضمن تاکید بر لزوم فراهم سازی بسترهای لازم و مناسب برای نقش پذیری‌ها و نقش ‌آفرینی ‌های  بیشتر این سرمایه بزرگ ملی در عرصه‌های راهبردی کشور از جمله در عرصه اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال، از همه مسئولان و دلسوزان نظام خواستاریم برای اعتلا و شکوفایی هرچه بیشتر بسیج، تمام تلاش و کوشش خود را معطوف به این امر نمایند. چرا که بسیج به پشتوانه تجارب ارزشمند و سرنوشت‌ساز خود در عرصه‌های مختلف و نیز اتصال به اقیانوس بیکران ملت ایران با تبعیت از فرامین و رهنمودهای مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه‌ای عزیز(مدظله العالی) همچنان هوشمندانه در صحنه‌های مقابله با تهدیدات متنوع دشمن و مجاهدت در راه پیشرفت‌، سربلندی و ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی در بین آزادی خواهان و مستضعفان جهان در زمینه‌ های مختلف مهیا و‌آماده است.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 

سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات