مصطفی برزگر
بیانیه سپاه ناحیه آبدانان بمناسبت هفته بسیج/
بسیج یکی از برکات انقلاب و از پدیده های بسیار شگفت آور و مخصوص این انقلاب است.
کد خبر: ۸۹۴۹۷۷۶
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، بیانیه سپاه ناحیه آبدانان بمناسبت هفته بسیج، به شرح ذیل است:

سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین، یادآور خاطره پرشکوه مجاهداتی است که در دوران هشت ساله دفاع مقدس، زیباترین تابلوهای ایثار و فداکاری همراه با نجابت و فروتنی و توأم با شجاعت و رشادت را ترسیم کرده است. خاطره جوانمردان پاکدامن و غیوری که شیران روز و زاهدان شب بودند و صحنه نبرد با شیطان زر و زور را با عرصه جهاد با نفس اماره به هم آمیختند و جبهه جنگ را محراب عبادت ساختند.
جوانانی که از لذات و هوسهای جوانی برای خدا گذشتند و پیرانی که محنت میدان جنگ را بر راحت پیرانه سر ترجیح دادند و مردانی که محبت زن و فرزند و یار و دیار را در قربانگاه عشق الهی فدا کردند؛ خاطره انسانهای بزرگ و کم ادعایی که کمر به دفاع از ارزشهای الهی بستند و از هیبت دروغین قدرتهایی که برای حفظ فرهنگ و ارزشهای جاهلی غرب به مصاف باارزشهای الهی آمده بودند، نهراسیدند.
بسیج یعنی حضور بهترین و بانشاط ترین و باایمان ترین نیروهای عظیم ملت در میدان هایی که برای منافع ملی و اهداف بالا، کشورشان به آنها نیاز دارد .
 و چه زیبا مقام معظم رهبری در اهمیت بسیج فرمودند : بسیج یعنی نیروی کارآمد کشور برای همه میدانها، بسیج عبارت است از مجموعه‌ای که در آنها پاک ترین انسانها، فداکارترین و آماده به کارترین جوانان کشور، در راه اهداف عالی این ملت و برای کمال رساندن این کشور جمع شده اند، مجموعه‌ای که دشمن را بیمناک و دوستان را امیدوار و خاطرجمع می کند.

بسیج یکی از برکات انقلاب و از پدیده های بسیار شگفت آور و مخصوص این انقلاب است. این هم یکی از آن چیزهایی است که امام بزرگوار ما با دید الهی خود، با حکمتی که خدای متعال به او ارزانی کرده بود، برای کشور و ملت و انقلاب ما به یادگار گذاشت.

 بسیج یک حرکت بی ریشه و سطحی و صرفاً ازروی احساسات نیست، بسیج یک حرکت منطقی و عمیق و اسلامی و منطبق بر نیازهای دنیای اسلامو به طریق اولیجامعه اسلامی است.  این کار خدا بود که بسیج مستضعفین در سخت ترین میدانها بتواند چنان قدرتی از خود نشان بدهد که دیرباورترین افراد هم قبول کنند که ملت ایران دارای توانایی های بسیار بالا یی است.
هر کس که در دل برای سرنوشت خود، سرنوشت این ملت و آینده ایران اسلامی و برای استقلال و هویت ملت خود ارزشی قائل است و از تسلط قدرتهای بیگانه بیزار است و برایش آینده این کشور و این ملت و آینده دنیای اسلام یک هدف بزرگ محسوب می شودودلش از رنج ملت های اسلامی که مورد ظلم وستم سلطه گران غاصب و گروهک های تکفیری خون است و علاقه مند است بیش از یک میلیارد مسلمان دنیا ،قدرت عجیبی داشته باشند که بشریت را به سمت کمال هدایت کنند و اسلام عزیزرادر قله کمال بنشانند، آن کسی که این احساسات و این درک ها را دارد و حاضر است در این راه قدمی بردارد او بسیجی است.
اگر آن همه تلاش و جهاد مخلصانه ی رزمندگان وبسیجیان دوران جنگ تحمیلی نبودامروز اینچنین اسلام و امت رسول الله (صلی الله علیه و آله) سربلند نمی شد و اگرآن همه خونهای مطهر و معطری که در راه خدا بر زمین ریخته شدند نبود؛ یقیناً امروز از نظام اسلامی اثری نبود و پرچم قرآن چنین سربلند نمی شد.
 بسیج به معنی حضورو آمادگی در همان نقطه‌ای است که اسلام و قرآن و امام زمان (ارواحنا فداه) و این انقلاب مقدس به آن نیازمند است. لذا پیوند میان بسیجیان و حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) مهدی موعود عزیز، یک پیوند ناگسستنی و همیشگی است.
 امروز ، بسیج برای کشور دل می سوزاند برای آبادانی کشور تلاش می کند، برای حفظ استقلال ملی، هرچه بتواند کار می کند و از جان خود هم می گذرد، امروز هم اگر احساس کند دشمن می خواهد از روزنه‌ای، چه اقتصادی و سیاسی و چه فرهنگی به داخل کشور نفوذ کند در مقابل او می ایستد .
امام فرمودند «بسیج باید سازماندهی بشود، باید یکدیگر را بشناسند، باید آمادگی به وجود بیاورند و آن را حفظ کنند» امروز هم تکلیف بزرگ همین کارست. بسیج یک امر احساسی نیست. یک امر منطقی و فکری و ریشه دار و عمیق است و کسانی که در کار این حقیقت بزرگ شرکت دارند؛ همه آحاد ملتند، هر کسی که بسیجی است باید به بسیجی بودن خود افتخار کند. بسیجی بودن، مایه سرافرازی و سربلندی است.
 هفته بسیج در حقیقت فرصت و بهانه‌ای برای زنده نگه داشتن ارزشها و روح بسیجی در آحاد ملت، مخصوصاً جوانان پرشور و مدافعان عاشق و صادق است،همان طور که امام و پیشوای راحل عظیم الشأن ما فرمودند: من هم آرزو می کنم و از خدا می‌خواهم که با بسیجیان محشور باشم. بسیج یک افتخار و یک ارزش است.
 روحیه بسیجی و معرفت بسیجی باید فراگیر شود تا این کشور بتواند بار سنگینی را که بر دوش دارد, همان بار هدایت الهی و سعادت انسانها  به سرمنزل برساند، لذا بسیج تمام شدنی نیست.
انکار بسیج و بی احترامی به آن، یا نابخردانه است، یا خائنانه. تا وقتی برای این کشور امنیت لازم است تا وقتی که این کشور و این ملت به امنیت احتیاج دارد. یعنی  برای همیشه به نیروی بسیج به انگیزه بسیجی، به سازماندهی بسیجی و به عشق و ایمان بسیجی احتیاج است.

 ما بسیجیان شهرستان آبدانان در آستانه هفته ی مبارک بسیج ضمن تجدید بیعت با بنیانگذارکبیر جمهوری اسلامی ایران و خلف صالح و برحق ایشان و فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای با تمام توان و با نثار جان خود در حفظ ارزشهای اسلام و انقلاب و تمامیت ارضی سرزمین مقدس ایران اسلامی آمادگی لازم را برای اطاعت از منویات معظم له در هر زمان و مکان اعلام می داریم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار