خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ظاهر ما در جامعه اسلامی باید به گونه ای باشد که مردم بفهمند ما شیعه مسلمان هستیم، گفت: در سبک زندگی ایرانی اسلامی ما باید طوری با مردم رفتار کنیم که وقتی ما را می بیندد مسلمانی در ما دیده شود.
کد خبر: ۸۹۴۹۷۷۳
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱

سبک زندگی در جامعه اسلامی باید حاکی از شیعه بودن ما باشدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام شیخ جعفر رحمانی در گردهمایی ترویجی تبیینی سبک زندگی و مصون‌سازی فرهنگی که در حسینیه فاطمه الزهرا(س) تیپ 32 انصارالحسین(ع) برگزار شد، اظهار داشت: در برخی از اوقات زندگی ما به گونه‌ای است که اثری از خداوند دیده نمی شود.

وی با بیان اینکه در سبک زندگی ایرانی اسلامی ما باید طوری با مردم رفتار کنیم که وقتی ما را می بیندد مسلمانی در ما دیده شود

ف افزود: امیرالمومنین(ع) به یکی از اصحاب به نام کمیل ابن زیاد فرمود سرسفره با صدای بلند «بسم الله الرحمن الرحیم» بگوچراکه این جمله تبلیغ توحید است.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: اگر ما خانه می‌سازیم بر سر درب آن «بسم الله» نصب کنیم، در انتخاب اسامی فرزندان از نام‌های ائمه اطهار(ع) استفاده کنیم چراکه هم در روح و روان انسان و هم در جامعه تاثیرگذار است.

وی افزود: ظاهر ما در جامعه اسلامی باید به گونه ای باشد که مردم بفهمند ما شیعه مسلمان هستیم مانند داشتن محاسن و پوشیدن لباس‌های در خور شأن؛ متاسفانه یکی از مشکلات سبک زندگی امروزی جوانان جامعه ما پوشیدن لباس‌های تنگ و زننده دختر و پسر است که نه شبیه به اسلام است و نه شباهتی با لباس ایرانیان باستان دارد.

رحمانی بیان داشت: ما در سازه‌های ابنیه و منزل باید به گونه‌ای ساخت وساز کنیم که وقتی فرد غیرمسلمانی به منزل ما وارد شد از جدا بودن اتاق‌های اندرونی و بیرونی به این حقیقت برسد که مسلمانان محرم و نامحرم دارند و به صورت مختلط در یکجا مهمانی برگزار نمی کنند.

وی یادآور شد: در متون اسلامی و احادیث ما توجه به مسئله محرم و نامحرم امری جدی بوده است اما متاسفانه سبک معماری امروزی به روشی است که یک پذیرایی بزرگ برای مهمانان در نظر گرفته شده که در آن محرم و نامحرم با هم ارتباط چهره به چهره دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات