خبرهای داغ:
مینو اصلانی در خصوص فعالیت های سازمان بسیج در حوزه اجتماعی گفت: این سازمان برای رفع آسیب های اجتماعی گام مهمی را برداشته و با هدف شناسایی وضع موجود و راه های رسیدن به وضع مطلوب در حوزه مطالبات زنان، در حال ایجاد «سیاستگذاری اجتماعی» است.
کد خبر: ۸۹۴۹۷۴۲
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرنگار «بسیج زنان کشور»؛ برخلاف جوسازی های سیاستگذاران غربی و رسانه های وابسته که در صدد القاء این هستند که اشتغال زن را که حق آن هاست به جای وظیفه جا بزنند و زن را از وظیفه ی انسان سازی در کانون خانواده که امام خمینی(ره) به آن اشاره دارد، دور کنند و آسیب های این جابه جایی علاوه بر تاثیر بر هویت و شخصیت واقعی زن، تهدیدی بر کیان خانواده نیز هست.

این القائات باعث شده که مساله زن در غرب به بن بست برسد و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، الگوی رهایی بخش برای زنان جهان، الگوی زن مبارز انقلابی مسلمان ایرانی، الگوی سوم زنان جهان است که به نام زن نه شرقی و نه غربی معرفی شده است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور، مینو اصلانی، در گفت و گو با خبرنگار «بسیج زنان کشور»؛ ضمن شادباش فرا رسیدن ایام ربیع الاول و آغاز هفته بسیج، در این خصوص گفت: رسالت اصلی سازمان بسیج جامعه زنان کشور معرفی الگوی سوم زن است و سیاستگذاری های این سازمان بر همین اساس در دو محور اصلی اجتماعی و فرهنگی انجام گرفته است.

 

«سیاستگذاری اجتماعی» رسالت مهم سازمان بسیج زنان کشور

وی افزود: سازمان بسیج جامعه زنان کشور در حوزه اجتماعی گام مهمی را در جهت رفع آسیب های اجتماعی که از دغدغه های مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب نیز هست، برداشته و فعالیت های خود را در این حوزه با نام «سیاستگذاری اجتماعی» با هدف احصاء مطالبات حوزه زنان آغاز کرده است بدین ترتیب که در حوزه اجتماعی زنان مساله یابی می کند، سپس آن مسئله را در دستور کار قرار داده و بر طبق آن از هیات های اندیشه ورز بهره مند می شود و در نهایت سند چشم اندازی از سیاست های سازمان را در این حوزه تدوین می کند.

اصلانی تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف و همچنین با اهمیت جلوه دادن قداست مادری در فرهنگ ایرانی-اسلامی، کل کشور به 7 منطقه تقسیم شده است که در هر منطقه یک هیات اندیشه ورز متشکل از نخبگان بسیجی آن منطقه، یعنی از هر استان یک نخبه عضو هستند و یک مدیر به عنوان رابطه منطقه انتخاب شده است که مسئول ارائه راهکار به منظور رفع آسیب اجتماعی حوزه زنان برای رسیدن به وضع مطلوب به سازمان بسیج جامعه زنان کشور است.

وی در خصوص وظایف هیات های اندیشه ورز نیز گفت: احصاء مسائل توسط این هیات ها انجام می شود و آن ها موظف هستند که با برگزاری نشست های منطقه ای آسیب، تهدید و مطالبات حوزه زنان را شناسایی کنند و به این ترتیب به بررسی وضعیت وجود بپردازند و در راستای تقویت نشست های منطقه ای و هیات های اندیشه ورز، آن ها مسئولیت تهیه و ساماندهی بانک اطلاعاتی نخبگان بسیجی و نیز برگزاری دوره های توانمندسازی مدیران زن برای شناسایی دقیق آسیب ها در حوزه تخصصی خود را بر عهده دارند و نتیجه این اقدامات بر اساس ضرورت مانند ارزش گذاشتن به قداست مادری به حلقه های صالحین اعلام می شود تا در این حلقه ها تقویت فرهنگ قداست مادری در سبک زندگی ایرانی اسلامی اجرا شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور تهیه مقدورات برای رسیدن به وضعیت مطلوب را وظیفه دیگر هیات اندیشه ورز در قالب برگزاری نشست های هم اندیشی دانسته و افزود: بررسی توانمندی های حوزه زنان به منظور بهره برداری از قوانین موجود و نیز کارآمدی قوانین برای رسیدن به وضعیت مطلوب در قالب مقدورات بررسی می شود، و نقطه ی مطلوب همان الگوی سوم زن، زن نه شرقی نه غربی است.

 وی فعالیت های سازمان بسیج جامعه زنان کشور را در این حوزه تهیه و تدوین، پیگیری و تصویب اهداف، سیاست ها، خط مشی ها، برنامه ها، ضوابط، مقررات و برآوردهای مورد نیاز و برنامه ریزی در جهت حمایت و هدایت گروه های اندیشه ورز دانسته و افزود: در کنار این اقدامات انجام فعالیت های خبری از قبیل جمع آوری، بررسی و تحلیل اخبار، گزارش های جاری، رویدادها و وقایع در حوزه مسائل زنان، بررسی و تحلیل رخدادهای داخلی و بین المللی ویژه در حوزه مسائل زنان به منظور شناخت جریانات و پدیده های فکری، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با هدف روشنگری مخاطبین نیز در سازمان بسیج جامعه زنان کشور انجام می شود.

اصلانی ادامه داد: انتشار مجلات با محوریت اخبار حوزه زنان و خانواده به صورت کشوری و آموزش های فنی تخصصی مورد نیاز به منظور ارتقای توان تخصصی کارشناسان و تحلیلگران بسیج جامعه زنان و رده های تابعه و برگزاری همایش «حریم زیبایی در سایه عفاف» با هدف بصیرت افزایی در حوزه مدلینگ در فعالیت آرایشگران هم در همین راستا صورت گرفته است.

 

برگزاری اردوی جهادی مشاوره در هفته بسیج

وی در خصوص فعالیت های اجتماعی سازمان بسیج جامعه زنان کشور در هفته بسیج گفت: بر اساس ضرورت و نیاز گسترده امروز به خدمات مشاوره دین محور جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مرتفع نمودن دغدغه های خانواده ها به ویژه در دو حوزه تحکیم خانواده و تربیت نسل آینده انقلاب اسلامی، این سازمان با استفاده از ظرفیت نخبگانی اقشار بسیج فرهنگیان، بسیج طلاب و بسیج جامعه پزشکی اقدام به تشکیل 1000 گروه جهادی مشاوره نمود که عملیات اجرایی آن از هفته بسیج آغاز می گردد.

اصلانی ادامه داد: این گروه ها که هر کدام شامل 2 الی 4 نفر کارشناس و متخصص هستند در قالب گروه های جهادی مشاوره برای ارائه خدمات مشاوره ای در حوزه تحکیم بنیان خانواده، تربیت فرزند و ... در سطح مساجد الگو تشکیل و به مناطق مختلف شهر و روستای کشور اعزام می شوند.

وی اقدام دیگر این سازمان در هفته بسیج را افتتاح 350 مهد قرآنی مساجد و پیش دبستانی اعلام کرد و گفت: به منظور گسترش ارائه خدمات تربیتی و آموزشی به نونهالان، مربیان و کارشناسان مهد مساجد در طی دوره 10 روزه بصورت متمرکز و سپس به صورت مجازی دوره تربیت مربی را طی نموده اند و تعداد مهدهای مساجد پس از افتتاح 350 مرکز جدید، به 3120 مهد قرآنی می رسد.

همچنین در این هفته طرح خانه به خانه در راستای ارتقاء بصیرت و دانش رسانه ای خانواده نسبت به حضور در فضای مجازی برگزار می شود که در این از طریق برقراری ارتباط با مردم در فضای مجازی، آموزش های لازم به آنان ارائه می گردد.

 

اهداء کتاب به زبان انگلیسی و عربی به گردشگران در 16 استان

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور تاکید کرد: پس از شناسایی آسیب ها نیازمند تبیین الگو هستیم که سازمان بسیج جامعه زنان کشور بر این اساس در حوزه فرهنگی در داخل و خارج از کشور فعالیت های گسترده ای دارد؛ از جمله اجرای طرح سفیر اندیشه، که در این خصوص دو جلد کتاب مصور به زبان های انگلیسی و عربی از فرمایشات رهبران انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در مورد تبیین جایگاه زن مسلمان منتشر کرده است که در هفته بسیج به گردشگران خارجی تقدیم می شود.

وی ادامه داد: در این طرح گروه هایی حداقل 5 نفره متشکل از خواهران بسیجی آشنا به زبان های خارجی در 16 استان از کشور با هماهنگی سازمان های ذیربط از جمله سازمان گردشگری، ناجا، شهرداری و... با آمادگی کامل هر دو جلد کتاب، یک شاخه گل و بروشور کوچک از محتوای کتاب را با ارائه توضیحات شفاهی به گردشگران تقدیم می کنند.

اصلانی رونمایی از 5 جلد کتاب در هفته بسیج را اقدامی در همین راستا عنوان کرد و گفت: کتاب «خانم فرمانده» که شامل نکات اخلاقی در تحکیم بنیان خانواده است، «تربیت انقلابی» که ارائه دهنده نگاه کاربردی در تربیت انقلابی فرزندان است، کتاب «الگوی سوم «زن نه شرقی نه غربی» » که به تبیین پیام بسیار مهم مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به کنگره هفت هزار شهید زن می پردازد، «کوثرانه» کتاب دیگری است که شامل اشعار منتسب به حضرت زهرا(س) در خصوص تربیت فرزند است و نیز از کتاب «جنگ نرم» به عنوان آخرین کتاب ارائه دهنده نکات کاربردی در مقابله با نفوذ دشمن، رونمایی می شود.

وی همچنین از رونمایی و پخش گزارش مستند«یاس های سرافراز» که به بیان گوشه ای از فعالیت های بسیج جامعه زنان می پردازد، رونمایی از نماهنگ «نبض زندگی» که به تبیین جایگاه حجاب در ایجاد آرامش و تعالی فرد و جامعه پرداخته است و پخش تله فیلم «در میان امواج» که فیلمی 90 دقیقه ای در خصوص آسیب های حضور دختران در فضای مجازی و ارائه راهکارهای برون رفت از این آسیب هاست می پردازد، در هفته بسیج خبر داد.

ارسال نظرات