خبرهای داغ:
دبیر ستادعالی کانون های مساجد کشور تاکید کرد
دبیر ستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: هنرمندان باید فرهنگ غنی دینی اسلامی را به جهان معرفی کنند.
کد خبر: ۸۹۴۹۷۲۳
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، در اختتامیه نخستین سوگواره ملی عکس «محرم، فصل وصل» که در شهرستان نی‌ریز فارس برگزار شد، اظهار داشت: همکاری بین ادارات در حوزه فرهنگی بسیار کار ارزشمندی است و این همدلی باعث می‌شود که فرهیختگان شهر اقبال را برای کارهای هنری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه استان فارس، اولین استانی است که نامش تداعی‌کننده نام ایران بوده و تبادل ذهنی ایران با نام فارس اتفاق می‌افتد، افزود: هنرمندان و فرهیختگان فارس بسیار زبانزد هستند و این نشان می‌دهد سبقه فرهنگی در فارس بر دیگر سبقه‌ها غلبه دارد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستادعالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه نی‌ریز را در تاریخ که نگاه می کنیم، دیروز، امروز و فردایی دارد، تاکید کرد: بسیاری از کشورها و شهرها دنبال پیشینه می‌گردند؛ می‌خواهند خودشان را به پیشینه‌های دیگران گره بزنند چرا که داشتن پیشینیه یک هنر است.

حجت‌الاسلام ارزانی با تاکید بر اینکه امروز نی‌ریز به زیبایی می درخشد و برگزاری همایش در سطح ملی، نشان از سطح فکر دارد و سطح خودشان را در سطح ملی می‌دانند، اظهار داشت: مرحوم نی‌ریزی یک نسخ نویس بزرگ است و امید است در آینده نزدیک جشنواره بین‌المللی خوشنویسی و نسخ نویسی به نام این هنرمند اثرگذار، برگزار شود.

وی با یادآوری این مطلب که عکاسان و هنرمندان باید دنبال این باشند که ارزش دینی را به جامعه بیش از پیش معرفی کنند، افزود: هنجارهای ما با دین گره خورده است از این رو باید هنرمندان ارزش‌های دینی را به قاب تصویر بکشند.

ارزانی با اشاره به اینکه با چشم می‌توان در قاب تصویر همه چیز را دید، از عکس به عنوان یکی از بهترین قالب‌های تصویری یاد کرد و گفت: پیغمبر (ص)، از قاب تصویر برای انتقال مفاهیم دینی استفاده می‌کند و ما از آن غفلت کردیم و امروزه هم مردم بیشتر به عکس توجه می‌کنند.

وی افزود: در اربعین حسینی بیش از 20 میلیون نفر انسان آزاده حرکت می‌کنند و بیش از 2 و نیم میلیون نفر از ایران به این راهپیمایی بزرگ می روند و تک تک لحظات آن می‌تواند در صفحه تاریخ بماند و این نکته‌ای ارزشمند است.

 ارزانی با اشاره به اینکه محبت به امام حسین (ع) را خداوند در دل مومنین قرار داده است، اظهار داشت: استاد فرشچیان می‌گوید:«آنچه من را بالا آورده است اهل بیت (ع) است.»

دبیر ستاد عالی کانون ‌های مساجد کشور اضافه کرد: عکاسی هنر است اما عکاسی از آئین‌های مذهبی باعث می‌شود تا ارزش این هنر افزایش یابد.

وی یادآور شد: باید با ابراز هنر به ویژه هنر عکاسی، فرهنگ حسینی را به جهان نشان داد چرا که دوستداران امام حسین (ع) در همه جای دنیا هستند و زمانی که انسانی با حسین ارتباط نداشته باشد باید با انسانیت خداحافظی کند.

 ارزانی گفت: بسیاری از عکاسان هستند که علاقمندند در هنر آئین کار کنند و چه خوب است در شهرستان نی‌ریز، فضایی برای این کار شود.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان باید فرهنگ غنی دینی اسلامی را به جهان معرفی کنند، افزود: شما برگزیده شدید ارتباط دنیا با امام حسین (ع) را نشان دهید و این ارزش پیدا می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها