مسئول سازندگی بسیج دانشجویی یزد با اشاره به تداوم جمع‌آوری کمک‌های مردمی توسط گروه‌های جهادی از اعزام اولین گروه امدادی و ارسال اقلام تهیه‌شده با هماهنگی نهادهای ذی‌ربط خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۹۶۵۴
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، شب گذشته اولین گروه امدادی قرارگاه جهادی شهید محمدخانی یزد متشکل از تعدادی دانشجوی بسیجی توانمند در امور پزشکی و بهداشتی و خدمت‌رسانی عازم مناطق زلزله‌زده غرب کشور شدند.
همچنین اولین سری از اقلام موردنیاز مردم مناطق زلزله‌زده تهیه‌شده و کمک مردمی جمع‌آوری‌شده توسط گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی یزد روز گذشته بارگیری و با هماهنگی نهاد‌ها ذی‌ربط به کرمانشاه فرستاده شدند.
علی پور میرزایی مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان در حاشیه اعزام جهادگران در گفتگو با خبرنگار فارس با اشاره به استقبال پرشور مردم استان از پویش کرمانشاه جان ایران که به‌منظور کمک به مردم زلزله‌زده غرب کشور راه‌اندازی شد، افزود: جمع‌آوری کمک‌ها و تهیه اقلام موردنیاز توسط گروه‌های جهادی به‌صورت شبانه‌روزی ادامه دارد و محموله دوم نیز به‌زودی ارسال خواهد شد.
وی تصریح کرد: با توجه به سرد بودن هوا و شدت گرفتن این سرما، کار ساخت‌وساز سرپناه مناسب برای زلزله‌زدگان بلافاصله پس از آواربرداری شروع خواهد شد.
مسئول قرارگاه شهید محمدخانی یزد با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی وامداد رسانی به تعداد ۴ روستا به سپاه الغدیر استان یزد محول شده است، اظهار داشت: گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان در قالب قرارگاه جهادی شهید محمدخانی نقش ویژه‌ای در خدمت‌رسانی و بازسازی این مناطق آسیب‌دیده خواهد داشت.

پور میرزایی با اشاره به سابقه حضور دوساله جهادگران بسیج دانشجویی یزد در مناطقی از کرمانشاه نظیر منطقه فیروزآباد، جلال وند و عثمان وند و ارائه خدمات متنوع عمرانی، بهداشتی و درمانی به مردم شریف این مناطق تصریح کرد: علاقه‌مندان به همراهی گروه‌های جهادی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی قرارگاه جهادی شهید محمدخانی و از طریق لینک ثبت‌نام با آدرس yon.ir/jahad۹۶ نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی افزود: هم‌اکنون تیمی از جهادگران قرارگاه در مناطق زلزله‌زده حضور دارند و در حال برآورد شرایط و نیاز‌ها و انجام مقدمات لازم جهت حضور گروه‌های جهادی هستند.

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان با اشاره به‌پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال قوی بارندگی در مناطق غرب کشور، اظهار داشت: پلاستیک‌های ضخیم و با ابعاد مناسب، وسایل گرمایشی و چادر‌ها مناسبت از اولویت‌های نیاز این مناطق در این روزهاست که باید موردتوجه قرار بگیرد.
ارسال نظرات