پیاده روی هیئت های عزاداری کوهبنان در رثای امام رضا علیه السلام

طبق سنت چند صد ساله همزمان با سالروز شهادت آقا علی‌بن موسی‌الرضا (ع) مردم کوهبنان در قالب هیات‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی با طی کردن مسیر حدود شش کیلومتری خود را با پای پیاده به امامزاده بی‌بی عصمت رساندند و در رثای این امام همام به سوگواری نشستند
کد خبر: ۸۹۴۹۵۸۵
|
۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان کرمان، حجت‌الاسلام محمدعلی حسینی‌مقدم استاد حوزه و دانشگاه ظهر امروز در یادواره هفت شهید روستاهای افراد و ده‌خواجه کوهبنان اظهار داشت: لقب رضا هدیه‌ای است از سوی خدا که به حضرت عطا شده چون خدا از امام رضا (ع) راضی بود و ایشان هم از حضرت حق رضایت داشت لذا به این لقب مزین شد.

وی ابراز داشت: تلاش کنیم به‌عنوان پیروان راستین حضرت کاری کنیم که خداوند از ما راضی باشد و همانند شهدا زندگی کنیم مسیر اهل‌ بیت را طی کنیم تا سعادتمند هر دو سرا شویم.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: اگر خدا از ما راضی شد کاری می‌کند که شاکر الطافش باشیم ذکری به ما می‌دهد که گره‌گشای مشکلات زندگی‌مان باشد و  آنقدر عشق و علاقه به خدا پیدا می‌کنیم که علاقه دیگران تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

حسینی‌مقدم تصریح کرد: اگر دنبال رضایت خدا باشیم چشم دلمان باز می‌شود و همچون شهدا جزو مخلوقات خاص و با شهادت ماندگار و جاودان تاریخ می‌شویم و در دوران دفاع مقدس از همه اقشار به ویژه زنان رفتند تا رضایت خداوند و حضرت امام (ره) را کسب کنند و به سعادت ابدی برسند.

وی گفت: شهدا رفتند تا جامعه پاک شود و منکرات به چشم نخورد و احکام اسلام ساری و جاری شود، لذا آنان خدا را راضی کردند و ماندگار شدند

ارسال نظرات