مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر در جمع کارکنان این ناحیه با تسلیت شهادت امام رضا(ع) و رحلت جانگداز پیامبر اسلام(ص) با اشاره به لزوم ترویج سنت های نبوی در جامعه، گفت: باید سنت های پیامبر(ص) را در جامعه جاری کنیم و این امر می تواند در سایه تببین سیره نبوی میسر شود.
کد خبر: ۸۹۴۹۵۵۱
|
۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رجب احمدی با ابراز اینکه در شرایط فعلی جامعه جهانی متاسفانه  از سنت های رسول اکرم(ص) فاصله گرفته است، افزود: متاسفانه با ترویج هنجارها و رفتارهای غربی جامعه اسلامی، دچار یک نوع دگردیسی اخلاقی و معنوی شده و رفتارهای علوی و نبوی با فرهنگ غرب در خیلی از مناسبات رفتاری و اجتماعی استحاله شده است.

 وی اظهارداشت: معتقدیم که با ترویج سبک زندگی اسلامی و نبوی، بسیاری از مشکلات جامعه رفع می شود چراکه پیامبر بزرگ اسلام الگوی تمام عیار برای تمای بشریت درهمه زمان هاست.

حجت الاسلام احمدی قرآن را معجزه واقعی و جاوید و همیشگی پیامبر اسلام برای هدایت آحاد عمومی جامعه خواند و گفت: باید از همه ظرفیت و توانمندی های بسیج دهها میلیونی برای نشر و گسترش فرهنگ قرآنی و اسلامی و رفتارهای نبوی و علوی در جامعه استفاده کنیم و در مسیر هدایت جامعه گام های موثری برداریم. 

وی ادامه داد: لحظه لحظه حيات حضرت محمد(ص)، سرشار از زيبايي ها و جذابيت هاي اخلاقي است.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به جزئیات  شيوه ي زندگي پيامبر اعظم(ص) در همه مناسبات رفتاری فردی و اجتماعی، بیان کرد: شيوه کارکردن و نظم و انضباط، امانت داري، برخورد با ظلم و حمايت از مظلوم، اخلاق خانوادگي و شيوه رفتار با همسر و فرزندان، رفتار با زيردستان، شيوه معاشرت با مردم، معنويت و عبادت، وضعيت ظاهري، زهد و ساده زيستي، اراده و استقامت در راه هدف، شيوه رهبري و مديريت، شيوه برخورد با انتقاد و يا مداحي و چاپلوسي، روش تبليغ، و ... نمونه های بارزی از رفتارهای نبوی است که باید  به گونه اي هنرمندانه در جامعه تبیین و گسترش یابد. 

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر مهم ترین وظیفه متولیان و عناصر تربیتی و فرهنگی جامعه را آماده کردن بستر اجتماعي مناسب براي عملي کردن و پياده کردن اخلاق نبوي دانست و بر اهمیت آن تاکید کرد.

حجت الاسلام احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از صفات ناپسند از جمله بدخلقي در برخی از افراد جامعه اشاره و اظهار کرد: متاسفانه این صفت نامبارک حاصل  سوء عادت و عقده‌هاي دروني و بيماري‌هاي جسمي در برخی از افراد است که باید با رواج و اشاعه عادات خوب و پسندیده و رفتار نبوی از صفحه خاطر افراد بداخلاق  محو شود چراکه افراد بدخلق همیشه در حال رنج و تنفر هستند  ولی در مقام عمل با اراده جدّي به علاج آن نمي‌پردازند.

وی عذاب دروني، فساد عمل، تنگ شدن روزي، دشواري زندگي، فشار قبر، را از آثار بدخلقی دانست و گفت: با مراقبت از نفس، محاسبه عمل و با تكيه بر پايگاه مستحكم ايمان به خدا، توجه به ارزش و آثار معنوي و مادي خوش اخلاقى و آثار نيک آن و تمرين و ممارست، مطالعه احوال انسان‌هاي خوش اخلاق و بداخلاق و پرورش عواطف انساني، به تدريج بايد عادت ناپسند بدخلقي را ترك و عادت پسنديده خوش خلقي را جايگزين آن کنیم چراکه دين اسلام همواره پيروان خود را به حُسن خلق و نرم‌خويي و ملايمت در گفتار و رفتار فراخوانده و از درشتي و تندخويي بازداشته است.

ارسال نظرات