شهردار تبریز:

آموزش مسائل شهری و شهروندی در مدارس ضروری است

شهردار تبریز با بیان این‌که پرداخت به آموزش مسائل شهری و شهروندی در مدارس ضروری است، گفت: امیدوارم آموزش مسائل شهری در مدارس یکی از مصوبات شورا شود.
کد خبر: ۸۹۴۹۵۲۹
|
۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ایرج شهین باهر درپنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با بیان این‌که نقش آموزش و پرورش در مباحث آموزش شهری مغفول مانده و سرفصلی مشخص برای آن تعریف نشده است، اظهار کرد: بدین منظور می‌توانیم با همکاری آموزش و پرورش استان چندین ساعت برای آموزش دانش‌آموزان در نظر بگیریم .

وی با بیان این‌که نزدیک به 250 هزار نفر دانش آموز در تبریز مشغول به تحصیل هستند، افزود: این تعداد شامل قسمت اعظمی از جمعیت شهرمان است و در رویداد «تبریز 2018» می‌توانند نقش موثری ایفا کنند .

شهردار تبریز با تاکید بر این‌که باید تبریز 2018 و موضوع تبریز شناسی در مدارس به دانش آموزان آموزش داده شود، گفت: پرداخت به بحث‌های شهروندی نیز یکی از سرفصل‌های این آموزش‌ها در مدارس است .

شهین‌باهر با بیان این‌که اکثر مسائل شهری مانند ترافیک، آلودگی هوا، پسماند و موضوعات شهری با آموزش حل می‌شوند، عنوان کرد: در تمامی حوزه‌ها همواره جای آموزش خالی است، به عنوان مثال در بخش ترافیکی، آموزش فرهنگ ترافیک حائز اهمیت است و تا زمانی که به بحث فرهنگ‌سازی ترافیک ورود نکنیم، نمی‌توانیم معضل ترافیک شهری را در جامعه حل کنیم .

ارسال نظرات
آخرین اخبار