خبرهای داغ:
مسئول کاروان پیاده‌روی یاران خراسانی خبر داد
مسئول کاروان پیاده‌روی یاران خراسانی با اشاره به برگزاری اولین پویش پیاده‌روی عشاق اهل بیت(ع) استان همدان به حرم رضوی گفت: این حرکت برای اولین بار در همدان انجام پذیرفته که طی آن و برای اولین مرحله تعداد 150نفر از رهپویان حریم رضوی به سوی مشهد حرکت کرده‌اند.
کد خبر: ۸۹۴۹۴۶۱
|
۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

برگزاری اولین پویش پیاده‌روی عشاق اهل بیت(ع) استان همدانرضا مرتضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن تسلیت شهادت امام رضا(ع) اظهار داشت: به مناسبت سالروز شهادت امام رئوف حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) اولین پویش پیاده‌روی عشاق اهل بیت(ع) استان همدان تا حرم آن حضرت آغاز شد.

وی افزود: این حرکت برای اولین بار در همدان و با هماهنگی آستان قدس رضوی انجام پذیرفته که در طی آن و برای اولین مرحله تعداد 150نفر از رهپویان حریم رضوی ضمن ثبت نام و پذیرش در سامانه صبح روز 24 آبان ماه از محل  حرم مطهر امام‌زاده عبدالله(ع) به سوی مشهد حرکت کرده‌اند.

مسئول کاروان پیاده‌روی یاران خراسانی عنوان کرد: برنامه‌ریزی اعلام شده این کاروان از تاریخ 25 آبان ماه حرکت پیاده‌روی خود را از محل قدمگاه به سوی شهر مشهد و در نهایت حرم رضوی ادامه داده و پس از دو روز توقف و زیارت مضجع شریف آن حضرت به همدان باز خواهند گشت.

وی با اشاره به اینکه  امسال به دلیل مهیا نشدن برخی زیر‌ساخت‌ها فقط آقایان برای برنامه پیاده‌روی انتخاب شده‌اند، گفت: هدف از این پویش به نوعی تجدید میثاق با آرمان‌های امام رضا(ع) و نیز بسترسازی برای آشنایی هرچه بیشتر پویشگران با شخصیت و سیره آن امام همام است.

مرتضایی با اشاره به تقارن این حرکت با پیاده‌روی اربعین  ادامه داد: به طور قطع فلسفه ماهوی این دو حرکت (پیاده‌روی اربعین و پیاده‌روی حرم رضوی) در یک امتداد و یا یک هدف است و آن قرار گرفتن در خط ولایت و امامت است.

وی عنوان کرد: شکی نیست که همه ائمه ما رسالتی واحد را در یک خط سیر متعالی در دستور کار قرار داشته‌اند و امیدواریم که این پویش و حرکت به نقطه عطف خود که ظهور آخرین ذخیره الهی است منتهی و منتج شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات