خبرهای داغ:
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برخی مشکلات پیش روی کتابفروشان در استان، گفت: با حمایت از این صنف فرهنگی باید از تعطیلی کتابفروشی ها در استان جلوگیری شود.
کد خبر: ۸۹۴۹۴۵۳
|
۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مجید خدابخش شامگاه شنبه در دیدار با اعضای ستاد برگزاری برنامه های هفته کتاب افزود: کتاب و کتابخوانی از جمله کارهای زیربنایی و فرهنگی جوامع است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به برگزاری پانزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز افزود: بازدید 800 هزار نفر از این نمایشگاه که محیطی فرهنگی و آموزشی بود کاری بسار ارزشمند و ماندگار است.
خدابخش ادامه داد: حضور خیران استان در بحث کتابخانه سازی کاری بسیار ارزشمند است و باید زیرساخت های لازم برای خیران در استان ایجاد شود.
وی با بیان اینکه افزایش سرانه مطالعه در کشورهای پیشرفته بسیار مهم است ، اضافه کرد: باید این موضوع در اولویت کاری دستگاه های فرهنگی استان قرار گیرد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین تاکید کرد: نباید این دیدار و جلسه فقط به هفته کتاب ختم شود بلکه هرماه یک جلسه با موضوع کتاب و کتابخوانی برگزار شود.
وی با بیان اینکه دستگاه های فرهنگی استان نسبت به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند، خاطرنشان کرد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید در بین سنین مختلف و در خانواده توسعه یابد.

ارسال نظرات