به مناسبت سالروز شهادت حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع)، آیین‌ عزاداری در هیئت رزمندگان اسلام شهرستان گرمسار برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۹۴۰۲
|
۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرمسار، حجت الاسلام والمسلمین آرامی امام جمعه گرمسار در هیئت رزمندگان اسلام شهرستان گرمسار ضمن تسلیت شهادت امام رئوف گفت:امام رضا(ع) مظلوم واقع شدند و غریبانه به شهادت رسیدند.
وی به مقایسه زندگی امام رئوف با اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و افزود: امام حسین(ع) خواهری همچون زینب(س) داشت،امام حسین رقیه(س) را داشت اما مظلوم امام رضا(ع) که کسی را نداشت.
  آرامی به مقام بالا و والا شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی اشاره کرد و افزود:دختر خانمی مریض شد و بیماری به اندازه سه ماه طول کشید و هیچ پزشکی نتوانست این دختر را درمان کند، در نهایت به او گفتند که معطل نمان و برو نزد شیخ حسنعلی نخودکی. اگر چاره‌ای باقی مانده باشد او انجام می‌دهد، برادر این دختر خدمت شیخ رسید و جریان را تعریف کرد، مرحوم شیخ نصف استکان آب به او داد و گفت این را به خواهرت بده، همین که این دختر آب را نوشید حالش خوب شد.
وی در ادامه به خاطره ای که به نقل از حجت‌الاسلام محمد مهدی تاج لنگرودی از شاگردان فرزند شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی شنیده بودند نقل کرد و گفت:در قم و در زمان آشیخ عبدالکریم حائری، آقایی بود به نام شیخ ابراهیم ترک که این آقا سالی یک بار به مشهد سفر می‌کرد و سه ماه آن جا می ماند.

امام جمعه گرمسار ادامه داد: یک بار که به مشهد رفت موقع برگشت کرایه ماشین و پول سوغات نداشت. با خودش فکر کرد که باید برای به دست آوردن این مقدار پول چه کنم؟ بهتر است که بروم پیش استاندار مشهد و برای او و در وصفش شعری بخوانم و پولی به دست بیاورم. بعد که نزدیک به استانداری شد با خود گفت وقتی امام رضا(ع) اینجا هستند چه طور ممکن است که من راضی شوم در مدح کس دیگری شعر بخوانم، پشیمان شد و برگشت.

آرامی افزود: آمد در حرم و زیارتنامه خواند و عرض ادب کرد و احتیاجش را گفت که من ۶۰ تومان کرایه ماشین و ۶۰ تومان نیز برای سوغات می‌خواهم. هر چه نیازش را مطرح کرد جوابی نگرفت دوباره درخواست کرد باز هم نتیجه‌ای به دست نیاورد. تا در آخر به امام رضا(ع) عرض کرد آقا کاش من این اشعار را برای استاندار می‌گفتم. داشت از حرم بیرون می آمد که دید شیخی تند تند به سمت او می‌آید به او که رسید مبلغ را به او داد و گفت این پول را بگیر اما دیگر هرگز با امام رضا(ع) گستاخانه صحبت نکن. هم پول را گرفت و دید ۱۲۰ تومان در پاکت است. آقا شیخ رفت و آن مرد از یکی از خدام پرسید که این آقا شیخ چه کسی است؟ خادم گفت، ایشان آقا شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی است که با امام رضا(ع) ارتباط مستقیم دارند.
وی بیان داشت: شیخ نخودکی اصفهانی به مقام و درجات بالا و الهی رسیدند و نمازهای بسیار طولانی میخواندند و دائم مشغول ذکر و راز و نیاز با پروردگار بودند و ایشان در سن 80 سالگی دار فانی را وداع گفتند و وصیت کرده بودند که در حرم امام رضا ایشان را دفن کنند.
در پایان این مراسم جمع حاضر با نوای برادر ذوالفقاری به عزاداری پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها