مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در جلسه ستاد برگزاری بیست و پنجمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استانداری با بیان اینکه سرانه مطالعه در کشورمان تنها 13دقیقه است، گفت: اعتقاد داریم اگر کتاب محور توجه باشد توسعه پایدار و همه جانبه اتفاق می‌افتد و مطالعه کتاب راندمان کاری مردم به‌ویژه مدیران را افزایش می‌دهد و موجب بهره‌برداری بهینه از فرصت‌ها می‌شود.
کد خبر: ۸۹۴۹۳۸۶
|
۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمد محمدپور اظهار کرد: امیدواریم در جهت ترویج تولید، عرضه و استفاده از کتاب که عنصر حیات بخش و کالای استراتژیک فرهنگی بوده و در تمام بخش‌ها اثرگذار است بتوانیم گام برداریم.

وی افزود: مقوله کتاب و کتابخوانی بسیار مهم بوده و تمام کشورهایی که از سرانه بالای مطالعه برخوردارند در جهت پیشرفت و توسعه پایدار و همه جانبه نیز سریع‌تر حرکت‌کرده‌اند.

محمدپورسرانه مطالعه در کشوری مثل هند را 112 دقیقه عنوان و اضافه کرد: بعد از هند کشورهای ژاپن، هلند، فنلاند و انگلیس وضعیت مناسبی دارند و این در حالی است که سرانه مطالعه کشور ما تنها 13 دقیقه است و هر دقیقه‌ای که بتوانیم به این رقم اضافه کنیم در سایر حوزه‌ها نیز تاثیرگذار خواهیم بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: سمت و سوی حرکت دستگاه‌های مختلف استان این است که بتوانیم سرانه مطالعه را افزایش دهیم و به جایگاه مناسب در این زمینه برسیم.

وی یادآور شد: به قضاوت عموم بازدیدکنندگان و مسوولان نمایشگاه بین‌المللی امسال کتاب تبریز به لحاظ کیفی و کمی مناسب بود و همکاری دستگاه‌ها موجب شد نتیجه کار مطلوب شود.

ارسال نظرات