جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:
هفته بسیج 156 عنوان‌ برنامه با یک هزار و 500 برنامه در استان زنجان اجرایی می شود.
کد خبر: ۸۹۴۹۲۸۹
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه بمناسبت هفته بسیج گفت: 29 آبان ماه برنامه های هفته بسیج در استان زنجان آغاز می شود و تا پنجم آذر ماه ادامه دارد.

سرهنگ رضا حسینی با اشاره به شعار هفته بسیج افزود: شعار هفته بسیج در سالجاری "بسیج مظهر مردم سالاری دینی" نام گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه هفته بسیج 156 عنوان‌ برنامه با یک هزار و 500 مورد برنامه در سطح استان زنجان اجرایی می شود، اظهار داشت:  

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان به اقدامات سپاه استان در راستای محرومیت‌زدایی اشاره و تصریح کرد: اعزام دو هزار و 500 نفر در 99 گروه جهادی در قالب 165 اردوی جهادی در مناطق محروم استان  از اقدامات سپاه استان در مناطق محروم بوده است.

سرهنگ رضا حسینی  با اشاره به اینکه در طول سال جاری 107 پروژه جزء برنامه های ابلاغی سازمان بسیج و سپاه بوده است، تصریح کرد:  از 107 پروژه عمرانی 67 پروژه به اتمام رسیده و 40 پروژه در دست اقدام  تا پایان سال جاری به پایان می رسد.

وی با اشاره به اینکه از دیگر برنامه‌های اجرایی در این ایام در اولویت قرار دادن انجام فعالیت در سه دهستان محروم بوده است،خاطر نشان کرد: نیازمندی‌های این مناطق را در راستای اجرای فعالیت‌ها شناسایی شده و 55 پروژه عمرانی جزو برنامه‌های اصلی بوده که 25 پروژه در حال اتمام است که 50 درصد از آن توسط سپاه انجام و  بقیه مشارکت‌های مردمی در حال انجام است.

 رضا حسینی با اشاره به اینکه 138 گروه جهادی در گروه های 20،50 و 100 نفره شناسنامه دریافت کرده اند، افزود: این گروهها برحسب نیاز و تخصص برای فعالیتهای عمرانی و خدماتی مورد استفاده قرار می گیرد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از سایر برنامه‌های اجرایی در هفته بسیج اشاره و خاطر نشان کرد: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، برپایی میز خدمت در مساجد، رونق دادن به مساجد و محوریت قرار دادن این اماکن مذهبی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع سواد رسانه‌ای، اجرای مسابقات قرآنی، برگزاری جلسات شورای امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری مسابقات با موضوع فضای مجازی، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری، همایش جوان انقلابی و برگزاری اردوهای علمی و اجرای کارگاه‌های آموزشی مقابله با مدیران مدارس و... از دیگر برنامه‌های اجرایی در این هفته است.

سرهنگ رضا حسینی افزود: برگزاری دعای ندبه در شهرستان‌ها، برپایی ایستگاه صلواتی توسط پایگاه‌ های مقاومت، برگزاری برنامه آبروی محله به نام شهدای آن محله و کوچه، شرکت بسیجیان در نماز جمعه، بازدید از خانه سالمندان، برگزاری نشست بصیرت‌افزایی، برگزاری نشست‌های تخصصی، دیدار با جانبازان هشت سال دفاع مقدس، نشست هم اندیشی نخبگان، ویزیت رایگان عموم مردم، جلسه هم اندیشی دانشجویان و اساتید، آغاز طرح گشت محله محور بسیج یا طرح خدمت محله محور نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی به مناسبت هفته بسیج  است.

جانشین سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان از برگزاری همایش بزرگ شکوه مقاومت در استان زنجان خبر داد و افزود: نشست علم اندیشی نخبگان و ویزیت رایگان در روز یک شنبه از جمله برنامه مهم هفته بسیج است.

 

ارسال نظرات