خبرهای داغ:
استاندار همدان گفت: در استان یک هزار و 500 میلیارد تومان برای اعطای تسهیلات تخصیص یافته که باید تلاش کنیم تا از این اعتبار برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری بهره بگیریم.
کد خبر: ۸۹۴۹۲۸۲
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸

تخصیص 1500 میلیارد تومان برای اشتغالزایی در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج ازهمدان، محمد ناصر نیکبخت امروز در نشست با نخبگان بسیجی با اشاره وقوع زلزله دلخراش کرمانشاه و تسلیت به حادثه دیدگان اظهار داشت: آنچه در این زلزله دیده شد  دلاوری، همدلی و بشر دوستی هم وطنان بود که همان ابراز احساسات یک فرد مسلمان در وجود همه ایرانیان است.

وی با اشاره به کمک های مردمی استان همدان به مناطق زلزله زده عنوان کرد: حجم کمک‌های ارسالی به حدی بود که ما مسیر نیم ساعته از سر پل ذهاب تا ازگله که کانون زلزله بود بیش از سه ساعت طول کشید در صورتی که در حالت عادی 20دقیقه ای بیشتر نیست که  این نشان از هجوم مردم در امدادرسانی و کمک‌رسانی است.

استاندار همدان به  اقدامات سپاه در راستای امدارسانی و کمک رسانی به مناطق زلزله زده اشاره و بیان کرد: سپاه انصارالحسین(ع) همدان در امداد و کمک‌رسانی از دیگر ارگان‌ها پیشتاز بود و ما خود  شاهد بودیم که چه خدمات ارزنده ای  را به مردم آسیب دیده ارائه می‌داد که  موجب رضایتمندی مردم بود.

وی با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز تشکیل بسیج 20 میلیونی با تبین دستاوردهای بسیج تصریح کرد: بسیج نعمتی است که خداوند نه تنها به انقلاب اسلامی ایران بلکه به کل جهانیان اعطا کرد و ملت‌های دیگر منطقه نیز از آن الگوگیری می کنند.

نیکبخت با اشاره به دستاوردهای انقلاب از راه‌اندازی بسیج درجمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بهترین دستاوردهای انقلاب دانست و تاکید کرد: شکل‌گیری بسیج میلیونی به عنوان الگو و پشتوانه‌ای  بسیار ارزشمند در دنیا تبدیل شده و کشورهای مختلف دنیا در حال نسخه‌برداری از آن هستند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید «همدانی» با تبیین دیگر دستاوردهای بسیج بیان داشت: اگر مقاومت های مردمی که با الگوبرداری از بسیج ما بود و همچنین نسخه‌ای که سردار «همدانی» با استفاده از بسیج ترویج کرد نبود امروز شاهد سقوط دو کشور سوریه و عراق بودیم.

استاندار همدان با اشاره به اهداف و ماموریت‌های بسیج با بیان اینکه بسیج تنها در ابعاد نظامی خلاصه نمی شود، گفت:  پیروزی ما در دفاع مقدس از ثمرات حضور بسیجیان در جبهه‌های نبرد بود که بسیج  به خوبی عمل کرد و موجب رضایتمندی شد.

* لزوم استفاده از پیشنهادات و فعالیت‌های بسیجیان در تحقق اقتصاد مقاومتی

وی دلیل عصبانیت و حسادت استکبار جهانی و ترامپ نسبت به ایران را  به لحاظ وجود رزمندگان جان بر کف در جبهه‌های نبرد  دانست و یادآور شد: عصبانیت دیگر آنها به این دلیل است که می بینند هنوز هم بعداز گدشت 40 سال از انقلاب مردم از نظامشان حمایت و پشتیبانی می‌کنند و نظام در دل آحاد مردم  انقلاب وجود دارد.

نیکبخت ضمن ابراز خوشایندی از برگزاری نشست با نخبگان بسیجی بر لزوم استمرار این جلسات تاکید و بیان داشت: این نخبگان به خوبی در مسائل مورد نیاز جامعه ورود پیدا کرده‌اند و شنیدن سخنان آنها بسیار کارآمد و اثربخش بود که لازم است این جلسات به صورت فصلی استمرار یابد.

وی با اشاره به نقطه نظرات نخبگان و فریختگان بسیجی در جلسه با بیان اینکه پیرامون مطالب عنوان شده  تصمیمات لازم  اتخاذ و اقدامات لازم اجرا خواهد شد، گفت: لقب نخبگان بسیجی برازنده افراد حاضر در این نشست است.

استاندار همدان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درتحقق اقتصاد مقاومتی بر لزوم استفاده از پیشنهادات و فعالیت‌های بسیجیان در تحقق این مهم اشاره و بیان کرد: باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت و نظرات این نخبگان بر دستورات امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) جامعه عمل بپوشانیم و از بروز مشکلات جدید در کشور جلوگیری کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مطالبات نخبگان بسیجی از استانداری در مبحث کاهش مصرف آب در کشاورزی تاکید کرد: وضعیت استان در عرصه کشاورزی و میزان بهره‌وری از منابع آبی و خاکی مناسب بوده به طوری که 85 درصد اراضی استان زیرپوشش آبیاری مدرن قرار گرفته جای خرسندی است اما باید تلاش‌های خود را در برای کاهش مصرف آب بر الگوی کشت هم متمرکز کنیم چراکه  امکان افزایش سطح زیرکشت وجود ندارد.

نیکبخت در ادامه سخنان خود با اشاره به مطالبات نخبگان بسیجی برای ایجاد پرداخت تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال تصریح کرد: در استان یک هزار و 500 میلیارد تومان برای اعطای تسهیلات تخصیص یافته که باید تلاش کنیم تا از این اعتبار برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری بهره بجوییم.

وی با اشاره به برخی اظهارنظرها در خصوص نرخ بیکاری در استان اضافه کرد: طبق اظهارات مرکز آمار رسمی ایران نرخ بیکاری در استان 9 درصد است و آماری غیر از این برای ما قابل قبول نیست.

* اخذ مجوز 3 شرکت دانش بنیان در بخش گیاهان دارویی

استاندار همدان به وجود 500 اعضای رسانه ای در استان اشاره بر تشکیل تعاونی فراگیری توسط رسانه های استان تاکید و بیان کرد: اصحاب رسانه استان می‌توانند برای رفع نیازهای مالی اقدام به تشکیل  تعاونی فراگیر کنند و با استفاده از آن با ارائه یک طرح اقتصادی از تسهیلات موجود برای ایجاد اشتغال در این عرصه بهره جویند.

وی با اشاره به مطالبه نخبگان بسیجی برای استانداردسازی و افزایش نظارت در راستای ساخت و ساز تاکید کرد: برای استانداردسازی بر افزایش  نظارت بر ساخت و سازها و  رعایت مقررات و نظارت صحیح و مستمر تاکید می کند اما چنانچه امضافروشی در حوزه ساخت و سازها باشد ما شاهد اتفاقاتی  همچون پلاسکو و زلزله کرمانشاه خواهیم بود.

نیکبخت با بیان اینکه برای استانداردسازی و جلوگیری از حوادثی چون حادثه پلاسکو تهران و زلزله کرمانشاه در استان اقداماتی صورت گرفت، گفت: در حال حاضر در بخش بیمارستانی پیشرفت‌های خوبی داشتیم به گونه‌ای ساخت مرکز جامع سرطان در همدان و بیمارستان مجهز مغز و اعصاب نیز با مشارکت بنیاد مرحوم فرشچیان و خانواده ایشان در دستور کار قرار دارد و  چندین بیمارستان در هفته دولت افتتاح شده و چندین بیمارستان نیز در حال ساخت و یا آماده افتتاح هستند.

وی با اشاره به پیشرفت های حاصل در عرصه اقتصادی در استان همدان یادآور شد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته شاخص‌های اقتصادی با پیشرفت قابل ملاحظه و 135 درصدی روبرو بوده و در این زمینه در کشورجزو استان‌های پیشتاز هستیم.

استاندار همدان وضعیت شرکت‌های دانش بنیان استان را بسیار مطلوب دانست و اضافه کرد: اگرچه بنده از عملکرد پارک علم و فناوری راضی نیستم اما این شرکت ها در استان همدان با  پیشرفت خوبی  همراه بوده اند و زمینه برای رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در بخش گیاهان دارویی سه شرکت دانش بنیان مجوزهای لازم را اخذ کرده است، گفت: در این زمینه حمایت‌های خوبی در استان صورت گرفته است.

نیکبخت با بیان اینکه نیروی انسانی یک سرمایه ملی است  بر لزوم توجه بیشتر به این سرمایه تاکید و خاطرنشان کرد: نیروی انسانی یک ظرفیت‌  مبارک و ماندگار در کشور است که نباید از آن غافل شویم  چراکه در این صورت پیشرفتی حاصل نمی‌شود.

وی با تاکید بر توزیع مناسب نیروی انسانی در رشته‌های تحصیلی  تصریح کرد: باید هدایت تحصیلی در همه رشته‌ها سوق یابد و لازم است که آموزش و پرورش این مهم را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات