معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

لزوم استفاده از موقوفات برای حل مشکلات جامعه‎

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در همایش یاران وقف(بزرگداشت واقفه خیراندیش، مرحوم خیرالنسا) بر لزوم استفاده از موقوفات برای حل مشکلات جامعه تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۴۹۲۷۷
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، رحیم شهرتی فر گفت: اهمیت اهتمام به امور مسلمانان به حدی است که بر اساس فرمایش نبی مکرم اسلام؛ هر شخصی که نسبت به امور مسلمان اهتمام نداشته باشد و شب را سحر کند مسلمان نیست.

 وی با اشاره به توضیحاتی پیرامون آثار ماتقدم و ماتاخر اعمال، وقف را یکی از سنت های حسنه دانست و عنوان کرد: وقف، پیش از اسلام و در جوامع غیراسلامی نیز وجود داشته است ولی بعد از اسلام، بیش از پیش در جوامع؛ مورد توجه قرار گرفته است بطوریکه شاهد آثار و برکات وقف در جامعه هستیم.

 شهرتی فر با تاکید بر لزوم توجه به رفع مشکلات جامعه با استفاده از ظرفیت موقوفات بیان کرد: امیدواریم بر اساس قانون و نیات واقفین، جهت گیری های جامعه از سوی مسئولان به این سمت و سو هدایت شود.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه با استفاده از موقوفات می توان به فرهنگ و تاریخ حاکم بر دوره های مختلف تاریخی پی برد ادامه داد: موقوفات جای جای ایران اسلامی، نشانه تبلور فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی است و اگر امروز هم وقفی انجام می شود در سال های آتی، بیانگر فرهنگ حاکم بر کشور در دوره فعلی خواهد بود.

 شهرتی فر با تاکید مجدد بر لزوم رفع بسیاری از نیازهای جامعه و حل مشکلات جامعه با استفاده از نهادینه شدن فرهنگ وقف تصریح کرد: رفع مشکلات کودکان بدسرپرست و بی سرپرست و کاهش مشکلات اجتماعی، از زمینه هایی است که بهتر است اداره کل اوقاف و امور خیریه در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشد.

وی با قدردانی از تلاش های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در احیا و مدیریت موقوفات گفت: انتظار داریم این اداره کل در زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان و تلاش در راستای تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب در ارتباط با اقتصاد مقاومتی، همت بیشتری داشته باشد، حوزه بهداشت و درمان و تامین اجتماعی نیز از دیگر حوزه هایی است که انتظار می رود اداره کل اوقاف و امور خیریه در آن، اهتمام بیشتری داشته باشد.

 وی همچنین خطاب به حجت الاسلام مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خواست که برای رفع مشکلات مردم تبریز تا شبستر در ارتباط با برخی موقوفات، با اجازه ولی امر مسلمین، اقدامات لازم انجام شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار