ذبیحی گفت: قرقاول یک شغل پاره وقت به حساب می‌آید، اما میزان درآمدی و بازدهی اقتصادی که دارد، مقرون به صرفه خواهد بود. درآمد حاصل از پرورشگاه‌های قرقاول حتی بیشتر از یک شغل کارمندی برای صاحب کار دارد.
کد خبر: ۸۹۴۹۱۸۴
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۸

سید بهنام ذبیحی کارآفرین بسیجی نمونه استان مازنداران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج درباره میزان اشتغال زایی که توسط کارگاه خود داشته است اظهار داشت: پرورش قرقاول بستر‌های چندان محکمی در کشور ندارد و بیشتر پرورشگاه‌ها به صورت مشاغل خانگی عمل می‌کنند. به همین دلیل این پرورشگاه بیشتر شخصی است و اشتغال زایی آن در حد ۲ الی ۳ نفری بیش نیست. این شغل به صورت پاره وقت به حساب می‌آید.

این کارآفرین با بیان اینکه بیشتر فعالیت‌های پرورشگاه‌های قرقاول به صورت مشاغل خانگی است افزود: همان طوری که اشاره شد قرقاول یک شغل پاره وقت به حساب می‌آید، اما میزان درآمدی و بازدهی اقتصادی که دارد، مقرون به صرفه خواهد بود. درآمد حاصل از پرورشگاه‌های قرقاول حتی بیشتر از یک شغل کارمندی برای صاحب کار دارد.

وی در مورد نحوه تولید قرقاول به صورت خانگی عنوان کرد: قارقاول کاری است که نیازی به نگهداری‌های خاص یا ویژه ندارد به همین دلیل حتی به صورت خانگی هم جای پیشرفت زیادی به همراه خود دارد. از هر ۱۰۰ قرقاول مولد، ۷ هزار تخم ریزی دارد. در این چند سال فعالیتی که داشتم بالا ۳۰۰ پرنده پرورش داده شده که از این تعداد حداقل چیزی نزدیک به ۲۰ هزار تخم ریزی حاصل از نتیجه کار‌ها شده است. هر تخم این پرنده در بازار‌های عرضه در ایران ۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
ارسال نظرات