خبرهای داغ:
امام جمعه بوئین‌زهرا اذعان کرد: سفر امام رضا(ع) از مدینه به خراسان تمام آثار و برکات سفر امام حسین(ع) از مدینه به کربلا را در بر داشت و بار دیگر توانست اسلام ناب محمدی را بیمه کند.
کد خبر: ۸۹۴۹۱۶۶
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸

حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه امام جمعه شهرستان بوئین‌زهرا، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، به مناسبت شهادت امام رضا(ع) و در خصوص آثار و برکات ایشان برای ما شیعیان اظهار کرد: وجود امام رضا(ع)، برادر بزرگوارشان شاه چراغ و خواهر معصومه‌شان حضرت فاطمه‌معصومه(س) سراسر خیر و برکت و اسباب هدایت برای ما ایرانیان هستند.
وی مطرح کرد: امام رضا(ع) در سال 280 هجری قمری به صورت اجباری به ایران سفر نمودند و سپس با سم مامون به شهادت رسیدند لذا ما ایرانیان تهنا سه سال میزبان این امام بزرگوار بودیم و این سه سال از نظر تاریخی بسیار حائز اهمیت بوده است.
امام جمعه بوئین‌زهرا ضمن اشاره به اقدامات بسیار امام‌ صادق(ع) برای جامعه مسلمین تبیین کرد: امام صادق(ع) با آن همه اقدامات لقب آل محمد را به خود نگرفتند ولی امام رضا(ع) در سه سال حضورشان در ایران آن چنان درخشیدند که این لقب را به خود گرفتند و این موضوع خود حائز نکته‌های بسیاری می‌باشد.
زرینه ابراز داشت: امام رضا(ع) در مدت حضور سه ساله‌شان در ایران به بهترین شکل ممکن انجام وظیفه کرده و تاریخ اسلام و شیعه را تبیین نمودند و با احساس مسئولیت و اقدام به موقع از آن برهه عبور کردند.
وی ادامه داد: در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری نیز در خصوص مسائل مختلف و به ویژه مسئله اقتصاد مقاومتی احساس مسئولیت ویژه داشته اند و لازم است که همه افراد و مسئولین برای انجام اقدامات به موقع آماده باشند.
امام جمعه بوئین‌زهرا تشریح کرد: سفر امام رضا(ع) از مدینه به خراسان تمام آثار و برکات سفر امام حسین(ع) از مدینه به کربلا را در بر داشت و بار دیگر توانست اسلام ناب محمدی را بیمه کند.
زرینه اضافه کرد: امام حسین(ع) با شمشیر خود توانست اسلام را بیمه کند و در مقابل نیز امام رضا(ع) در سفرشان به خراسان و حضور سه ساله خود در ایران بار دیگر با قلم، بیان، گفتار و نوشتار بار دیگر اسلام را بیمه کردند.
وی در ادامه با اشاره به سخنی از علامه طباطبایی در خصوص رافت بسیار امام رضا(ع) تصریح کرد: تمام امامان شیعه رئوفند اما رافت امام رضا(ع) یک رافت حسی است و هرکس که چشمش به گنبد طلایی این امام بزرگوار بیفتد ناخودآگاه آرامشی عمیق و روح‌نواز را درک و احساس سبکبالی خواهد داشت.
امام جمعه بوئین‌زهرا خاطرنشان کرد: وجود بارگاه امام رضا(ع) در خراسان مایه سعادت و برکتی برای تمام ایرانیان است و ما هر روز صبح آفتاب سعادت و کمال را از بارگاه این امام رئوف دریافت می‌کنیم.
زرینه در خاتمه به اهمیت زیارت همراه با معرفت اشاره داشت و متذکر شد: اگر ما به زیارت همراه با معرفت امام رضا(ع) برویم یقینا امام رضا(ع) نیز همانطور که خود قول داده اند در قیامت و در هنگام مرگ، سرپل صراط و هنگام تحویل نامه اعمالمان در کنار ما خواهند بود.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها