خبرهای داغ:
ایستادگی رئیس جمهور لبنان در برابر عربستان برای سران ریاض شوکه کننده بود از همین رو عرصه را برای فحاشی و ناسزاگویی رسانه‌های خود علیه او و لبنان باز گذاشتند.
کد خبر: ۸۹۴۹۱۳۳
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، مواضع رئیس جمهور لبنان در برابر دنائت عربستان در قبال لبنان برای سران ریاض شوکه کننده بود، از همین رو عرصه را برای فحاشی و ناسزاگویی رسانه های خود باز گذاشتند.

در این میان با نگاهی به روزنامه های سعودی می توان به خوبی به میزان خشم سعودی از میشل عون پی برد؛ کسی که در برابر تجاوز عربستان به لبنان ایستادگی کرد.

در این شرایط عربستان عرصه را برای نویسندگان خود بازگذاشت تا از موضع گیری علیه حزب الله به اتخاذ مواضع علیه میشل عون منتقل شوند در نتیجه در دو روز گذشته صحنه رسانه ای سعودی شاهد شدت مواضع علیه میشل عون بود تا جایی که هرگونه عرف حرفه ای کنار گذاشته شد.

به عبارت بهتر روزنامه های سعودی با توصیف میشل عون با عناوین مختلف به دولت و ملت لبنان توهین کردند و در اتهام زنی به رئیس جمهور لبنان از هرگونه خط قرمزی فراتر رفتند.

اتهام زنی روزنامه الوطن به دور از کار حرفه ای

روزنامه الوطن: این روزنامه میشل عون را فرصت طلب برشمرده و در مقاله ای تحت عنوان «تحولات لبنان فرصت طلب بودن عون و ادعاهای او علیه عربستان را برملا کرد» افزود: به عقیده ناظران با توجه به مواضع بی ثبات عون از زمانی که به ریاست جمهوری لبنان رسیده است، انتظار می رفت وی حامی ایران و بازوی نظامی آن در لبنان یا همان حزب الله باشد.

این روزنامه سپس عون را به فرصت طلبی متهم کرده و نوشت: این ویژگی به او اجازه داد بر تناقضات موجود در لبنان مانور داده و از حزب الله دفاع کرده و به کاخ بعبدا برسد.

الوطن در این مقاله خودپیش بینی کرد عون به سیاست های حمایت جویانه از ایران ادامه دهد حتی اگر به ضرر لبنان تمام شود.

عادت همیشگی رسانه های سعودی چیست؟

روزنامه الجزیره: عون مرد بیمار است.

این روزنامه مدعی شد رئیس جمهور لبنان نصرالله است نه عون و مواضع  متزلزلی دارد که فراموش نمی شود و آرزو داشت به هر قیمتی رئیس جمهور شود.

این روزنامه طبق عادت رسانه های سعودی یا همان غیرحرفه ای عمل کردن، با توهین به رئیس جمهور لبنان او را مرد مریض توصیف کرده و نوشت: اظهارات عون در واکنش به استعفای سعد حریری نشان می دهد، این مرد مریض چقدر از حسن نصرالله دیکته می گیرد در غیر اینصورت چطور می توانست در مورد ماهیت استعفای سعد حریری دروغ و افترا برزبان بیاورد.

الجزیره در ادامه مدعی شد، تمام دغدغه رئیس جمهور لبنان این بود که به هر قیمتی شده حتی به قیمت قربانی کردن لبنان به عنوان رئیس جمهور از دنیا برود و اظهارات اخیر او از بی ثباتی سیاست های او و توطئه علیه لبنان پرده برداشت.

این روزنامه همچنین مقاله ای را با عنوان « تا کی باید در برابر عون و ایران صبر کرد؟» منتشر کرده و به اتهام زنی علیه رئیس جمهور لبنان پرداخت.

مباهات به  ثروت های سعودی در تهدید علیه لبنان

الجزیره سپس با لحن تهدید آمیز ادامه داد: آیا عون و کسانی که با او در حمله به عربستان مشارکت دارند، می دانند با این کار موجب می شوند عربستان به طور جدی به فکر عمل و واکنش به توهین های عمدی برآید؟ آیا می دانند علیه منافع لبنان اقدام می کنند؟ اگر عربستان سپرد های خود را از بانک مرکزی لبنان برداشت کند و در مورد حضور لبنانی ها در عربستان سختگیری کرده و واردات از این کشور را متوقف کند چه خواهند کرد؟

روزنامه الیوم؛ ناسزاگویی و فحاشی

روزنامه الیوم نیز با ناسزاگویی و فحاشی نوشت: «لبنان در ایران ساخته شد» و مونتاژی از توهین به لبنان و ملت وچهره های سرشناس آن است.

روزنامه الشرق الاوسط، تکرار اتهام زنی ها

روزنامه الشرق الاوسط نیز با انتشار مقاله ای تحت عنوان « آیا عون داستان طولانی را می داند» همان لحن تکراری تهدید آمیز را به کار گرفته و نوشت: آیا عون متوجه خطراتی که لبنان را در معرض آن قرار می دهد است و نحوه تعامل با پرونده استفعای سعد حریری را درک می کند؟

العهد در پایان نوشت: روشن است، رسانه های سعودی درچارچوب منطق نظامی و دیکته های پادشاهی و به دور از هرگونه کار حرفه ای فعالیت می کنند و نحوه عملکرد آنان شامل ناسزاگویی به جای ارائه اطلاعات و تحلیلات واقعی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها