دوره بصیرت افزایی مدیران و معاونین مقطع متوسطه در مقابله با جریانات تکفیری و تهاجم جنگ نرم دشمن به مدت سه نیم روز در دبستان فردوسی این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۹۰۹۵
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، لیلا علایی مدیر کانون بسیج فرهنگیان شهرستان سقز در مراسم افتتاحیه ضمن تشریح برنامه‌های این دوره، هدف از برگزاری این کلاس‌ها را ارتقا و توانمند سازی فرهنگیان در مقابله با جنگ نرم دشمن با هدف دفاع از نظام و جمهوری اسلامی در مقابله با هجمه‌های مختلف فرهنگی در عرصه جنگ نرم و خنثی سازی عملیات تهاجم فرهنگی دشمن و تقویت تفکر مدافعان نظام اسلامی دانست.

علایی با اشاره به سرفصل‌های دروس دوره، افزود: در این دوره که ۱۸۰ نفر از مدیران و معاونین شهر سقز و بخش زیویه به صورت کلاسی حضور داشتند، سرفصل موضوعاتی همچون آشنایی با آسیب‌های ماهواره، پیامد بازی‌های رایانه ای، مخاطرات شبکه‌های اجتماعی، ناتو فرهنگی، مهندسی فرهنگی، مدیریت اسلامی، خانواده و جمعیت، اقتصاد مقاومتی، امر به معروف و نهی از منکر و روشنگری در خصوص وهابیت و گروه‌های تکفیری توسط اساتید مجرب منطقه‌ای تدریس شد.

در ادامه رحمان سیدیان مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز ضمن تسلیت جان باختن شماری از هموطنان در حادثه زلزله غرب کشور، به نمایش زیبای ایثار و از خود گذشتگی هم میهنان در قبال کمک رسانی به زلزله زدگان اشاره کرد.

سیدیان با تأکید بر نقش حساس آموزش و پرورش در ایجاد و تحکیم روحیه ایثارگری در بین دانش آموزان افزود: اگر دانش آموزان لباس خود را به همنوع درمانده خود هدیه می‌دهد، قطعاً از آموزش و الگوی معلم خود اثر گرفته است.

وی با اشاره به این که تهاجم دشمنان در بدو امر در اذهان اکثریت ما به صورت حمله نظامی به حریم کشور تداعی می‌یابد گفت: تهاجم دشمنان در عصر حاضر بیشتر از نوع تهاجم فرهنگی و خدشه دار نمودن فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی بوده و پیوسته از راه‌های عجیب و غیر معمول به سمت فرهنگ ما نشانه رفته است.

او با بیان اینکه وظیفه فرهنگیان و عموم مردم جامعه، شناخت راه‌های تهاجم فرهنگی است، خاطر نشان کرد: دوره‌های بصیرت افزایی و کلاس‌های مختلف با استفاده از اساتید فن در حوزه‌های مختلف در بین فرهنگیان باید مرسوم شود.

سیدیان در ادامه به وظیفه معلمان در این زمینه اشاره کرد و افزود: آن‌ها باید رسالت مهم خود را به صورت مرتب مرور نمایند و وظیفه هدایت گری خود را که از ساختار آن نشأت می‌گیرد به بهترین شیوه به انجام برسانند.

وی تصریح کرد: معلمین جایگاه ویژه‌ای در تربیت دانش اموزان و الگوپذیری عالی در اذهان آنان دارند و می‌توانند با اخلاق حسنه و تبیین مسائل اخلاق مدارانه نقش ویژه و بارزی را ایفا نمایند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز با یادآوری این که جوامع از خانواده‌ها شکل می‌گیرد، توجه والدین را در این عرصه حیاتی توصیف کرد و اظهار داشت: توجه خانواده‌ها به وضعیت فرزندان خود، می‌تواند اصلاح جامعه را به دنبال داشته باشد.

جبار عبودی معاون هماهنگ کننده سپاه سقز نیز در این آیین با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های آشنایی و بصیرت افزایی برای شناخت مسأله مهم تهاجم فرهنگی گفت: فرهنگیان باید نقش اساسی خود را برای مقابله با هجمه‌های دشمنان به بهترین نحو و شایسته‌ترین شیوه ایفا کنند.

عبودی اظهار داشت: ما باید با تمام توان و ظرفیت دفاعی خود، در دفع توطئه‌های عدیده دشمنان اقدام کنیم در غیر این صورت سنگر‌های خود را با توطئه‌های در کمین گذاشته شده از دست خواهیم داد و وقتی به خود می‌آئیم که کار از کار گذشته است.

وی با اشاره به وظیفه همگانی در مقابله با ترفند‌های پلید دشمنان افزود: وظیفه تک تک آحاد ملت ایران است که خود را ملزم به شناخت توطئه‌های دشمنان قسم خورده دانسته و در این زمینه دلسوزانه و متعصبانه این موارد را به دیگران گوشزد نمایند.

این مسئول در پایان سخنان خود یادآور شد: دشمن در تهاجم نظامی و تن به تن نتوانست با ایران اسلامی مقابله نماید، اما با زیرکی از راه جنگ نرم به مقابله با ارزش‌های دینی و ملی ما پرداخت و تا حدودی موفق شد.

گفتنی است این دوره با احتساب ۲۴ ساعت ضمن خدمت برای افراد شرکت کننده در کلاس‌ها و با همت کانون بسیج فرهنگیان شهرستان سقز برگزار شد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات