در آستانه هفته بسیج نشست خبری فرمانده سپاه دهگلان پیرامون برنامه‌های این هفته با اصحاب رسانه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۸۹۹۴
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، فرمانده سپاه دهگلان در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان با اشاره به حادثه تاسف بار زلزله استان کرمانشاه ضمن تسلیت به مردم این استان از خداوند متعال برای بازماندگان حادثه مصیبت بار آرزوی صبر و برای جانبا ختگان طلب مغفرت نمود.

فرمانده سپاه دهگلان ضمن تبریک هفته مقدس بسیج و چگونگی تشکیل این نهاد مقدس با اشاره به ضرورت وجودی بسیج گفت: دفاع از مقدسات و ایدئولوژی اسلام ایجاب می‌کند که در مقابل خطراتی که آن را تهدید می‌کند به گونه‌ای منطقی و شیوه‌ای صحیح با آن خطر برخورد کرد همانگونه که حضرت امام خمینی (ره) در مورد اهمیت و ضرورت تشکیل بسیج فرمودند: دفاع از اسلام و کشور‌های اسلامی امری است که در مواقع خطر، تکلیف شرعی و ملی بوده و برتمام قشر‌ها و گروه‌ها واجب است.

وی در ادامه گفت: سازمان بسیج مستضعفین که با نام نیروی مقاومت بسیج هم شناخته می‌شود به فرمان امام خمینی (ره) در ۵ آذر ۱۳۵۸ تشکیل شد و در دی ماه ۱۳۵۹ به صورت قانونی رسمیت پیدا کرد.

فرمانده سپاه دهگلان در ادامه ضمن تشریح برنامه‌های هفته بسیج اظهار داشت: امسال نیز همانند سنوات گذشته برنامه‌هایی در طول این هفته پیش بینی شده واجرایی خواهد شد.

 فرمانده سپاه دهگلان با اشاره به شعار محوری این هفته که «بسیج مظهر مردم‌سالاری دینی» است اظهار داشت:ناحیه مقاومت بسیج سپاه دهگلان ضمن گرامیداشت هفته مقدس بسیج  برنامه هایی تدارک دیده که 70 عنوان برنامه درقالب 17 برنامه شاخص درشهرستان اجرایی خواهد شد.

  وی افزود:  دیدار با خانواده های معظم شهدا، غبار روبی مزار شهدا، افتتاح پروژه های محرومیت زدایی، دیدار با ائمه جمعه وجماعات شهرستان، اعزام اکیپ پزشکی به مناطق محروم روستایی، برگزاری یادواره های شهد در راستا کنگره 5400 شهید کردستان، گردهمایی بسیجیان در 5 آذر با نام حماسه شکوه و ... از برنامه شاخص شهرستان در طول هفته بسیج است.

 سپاه در دروان دفاع مقدس حافظ مرزها و بعد از جنگ در سنگر حمایت  وخدمت رسانی به محرومان فعالیت دارد

 فرمانده سپاه دهگلان در این نشست اظهار داشت : سپاه پاسداران همان گونه که در دوران هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم جبهه ها  جان بر کف به دفاع از دین و خاک و وطن پرداختند و در سال های بعد از جنگ نیز سنگر حمایت و خدمت رسانی به آحاد ملت علی الخصوص قشر مستضعف جامعه را خالی نکردند و به نثار عشق خود به مردم و آب و خاک این مرز و بوم ادامه دادند.

وی افزود: سپاه پاسداران در کنار ماموریت های ذاتی خود یعنی ایجاد امنیت به محرومیت زدایی هم می پردازد و در این زمینه تاکنون برنامه های بسیار خوبی در مناطق مختلف انجام شده است.

 وی با اشاره به خدمات بسیج سازندگی سپاه دهگلان گفت: از سال 95 تا نیمه اول سال 96  اعتباری به مبلغ یک میلیارد و100 میلیون تومان هزینه پروژه های محرومیت زدایی درقالب 49 پروژه در مناطق محروم شهرستان دهگلان شده است.

 کانون بسیج ورزشکاران در جمع آوری کمکهای مردمی به زلزله زدگان  نقش بسزایی داشت

فرمانده سپاه دهگلان با اشاره به حادثه مصیبت بار زلزله اخیر دراستان کرمانشاه با اشاره به نقش سپاه گفت:  بسیجان وکانون بسیج ورزشکاران سپاه در جمع آوری کمکهای مردم به منطقه زلزله زده بسیار موثر بود.

 حیدری درادامه گفت:این کانون توانست به همت ورزشکاران بسیجی کمکها ی انسان دوستانه شهرستان را جهت ارسال به مناطق زلزله زده جمع آوری نموده و ارسال نماید.

 وی افزود: تعداد 170 کامیون کمک مردم به صورت رسمی و 100 کامیون به صورت غیر رسمی توسط خود مردم به منطقه زلزله زده ارسال شده است و مبلغ 50 میلیون تومان وجه نقد نیز توسط مردم روستای قروچای نیز به زلزله زدگان اهداء شده است.

 

انتهای پیام/7727

ارسال نظرات