امام جمعه شهرستان قشم اقدامات مردم و مسئولین جهت یاری رسانی به زلزله زدگان غرب کشور را مطلوب ارزیابی کرد و با تبیین لزوم مرور خاطرات دوران دفاع مقدس، گفت: بسیجی، در چارچوب قانون و آتش به اختیار عمل می کند.
کد خبر: ۸۹۴۸۹۹۱
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان هرمزگان؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار در خطبه های نماز جمعه شهرستان با عرض تسلیت بمناست سالروز رحلت خاتم الانبیا(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و در گذشت تعداد زیادی از هموطنان بر اثر وقوع زلزله در غرب کشور، از اقدامات مسئولین و مردم جهت یاری رسانی به زلزله زدگان تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه تا کنون پنج محموله از کمک های مردمی شهروندان قشمی به مناطق زلزله زده ارسال شده است و جمع آوری کمک های مردمی توسط بسیج و هلال احمر در نقاط مختلف شهر همچنان ادامه دارد؛ از زحمات متولیان اعزام کاروان های شهرستان جهت حضور در پیاده روی اربعین حسینی و نیز خدام الحسین(ع) موکب انصار المهدی(عج) تشکر کرد.

امام جمعه شهرستان قشم با اشاره به سالروز آزادسازی سوسنگرد به فرمان امام راحل(ره)، اظهار کرد: در طول تاریخ دفاع مقدس تنها دو دفعه کلمه”باید” توسط امام خمینی(ره) به کاربرده شد وآن یکی برای شکست حصر آبادان و دیگری برای آزادسازی سوسنگرد بود.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار ادامه داد: با صدور فرمان حضرت امام(ره)، تمام جامعه اعم از مردم، مسئولین، سپاه، ارتش، ژاندارمری، جهادسازندگی و عشایر با روحیه ولایت مداری برای اجرای فرمان امام(ره) یکپارچه به میدان آمدند و امروزه خاطرات دفاع مقدس برای ما درس است.

وی یادآوری خاطرات دوران دفاع مقدس را موجب تقویت روحیه بسیجی در جامعه دانست و افزود: امام(ره) تفکر بسیجی را شکل داد و امروزه رهبر معظم انقلاب بسیجی بودن را افتخار خود می داند و برای ترویج تفکر بسیج، چفیه را لحظه ای از خود دور نمی کند.

امام جمعه شهرستان قشم ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج مسئولیت پذیری را پایه تفکر بسیجی عنوان و ابراز کرد: یک بسیجی، با بصیرت، شناخت به موقع وظیفه، عمل به هنگام و اندیشه ای مولد در هر کجا مسئله نادرستی را ببیند در چهارچوب قانون و آتش به اختیار اقدام می نماید.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار جامعیت را از خصایص بسیج برشمرد و با بیان اینکه بسیج به قشر و گروه خاصی تعلق ندارد، تصریح کرد: امروزه تفکر بسیجی به جهان صادر شده و بسیج، اشاره به تمام خوبان جامعه است که در نهایت به تمدن اسلامی و حکومت عدالت گستر مهدوی منتهی خواهد شد.

وی وقف را از نیازهای جامعه امروز برشمرد و با تبیین نقش موقوفات در پیش رفت دین به تشریح نمونه هایی از وقف نظیر وقف فردی، خانوادگی و گروهی پرداخت و اضافه کرد: وقف از دستورات موکد دینی و راه ماندگاری و جاوید الاثر بودن انسان است.

امام جمعه شهرستان قشم با اظهار اینکه گریز از خمس و عدم پرداخت آن، انسان را از دعای امام زمانش محروم می سازد، گفت: هیچ مالی حلال نمی شود جز  از راهی که خداوند متعال برای حلال شدنش معین ساخته است.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار پرداخت خمس را کمک به ائمه اطهار(ع) در پیشبرد دین دانست و ادامه داد: پرداخت خمس کلید رزق و کفاره گناهان است و عدم پرداخت آن، تضییع حق امام زمان(عج) می باشد.

وی در خطبه نخست، واقعه ی هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه را تشریح و با اشاره به حدیثی از امام رضا علیه السلام، تصریح کرد: برای حفظ دین گاهی باید هزینه ای چون هجرت پرداخت و در عصر حاضر رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم به تاسی از پیامبر(ص) و امیر المومنین علی(ع) برای دفاع از دین هجرت و جانفشانی می کنند.

امام جمعه شهرستان قشم بیان کرد: بازگرداندن امانت های مردم و پرداخت حق الناس از دیگر نکاتِ برگرفته از هجرت رسول الله(ص) می باشد که باید به آن مقید بود و توجه داشت که هجرت واقعی، هجرت باطنی و درونی، خدامحوری و تحت لوای الله حرکت کردن است.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار ابراز داشت: اینکه امام خمینی(ره) توانست ۱۵ سال درد هجرت را تحمل کند و نتیجه اش ایجاد تحول و انقلاب اسلامی ایران باشد، علتش هجرت دورنی ایشان از ظلمت و معصیت به روشنایی و صواب می باشد.

ارسال نظرات