خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در کاشان، از تصمیم برای تأسیس بیمارستانی مجهز در منطقه سرپل ذهاب توسط مردم و مسئولان شهرستان کاشان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۸۹۳۸
|
۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان، با تسلیت اتفاق تلخ زلزله مناطق غربی کشور و جان باختن و مجروح شدن تعداد زیادی از هموطنان اظهار کرد: پس از این حادثه تلخ، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف به خصوص مجموعه‌های نظامی نظیر ارتش، سپاه و بسیج، کمیته امداد امام خمینی(ره)، هلال احمر و…به یاری آسیب‌دیدگان شتافتند.

وی، همچنین با تقدیر از مردم و سازمان‌ها و نهادهای مختلف شهرستان کاشان برای کمک به حادثه‌دیدگان و ارسال محموله‌های متعدد به مناطق زلزله‌زده، به جلسه شب گذشته در فرمانداری نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد که اقدامی ماندگار توسط مردم کاشان در منطقه سرپل ذهاب که متحمل عمده خسارات شده انجام گیرد و بیمارستانی مجهز در این منطقه به همت مردم و مسئولان شهرستان تأسیس و احداث شود.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه مردم و مسئولان باید از اینگونه حوادث بیاموزند عنوان کرد: همانطورکه بر اساس تعالیم اسلامی نیز تأکید شده است باید هرکاری که صورت می‌گیرد از استحکام برخوردار باشد چنانکه در حادثه اخیر نشان داده شد، برخی ساختمان‌هایی که توسط مردم و یا بعضی سازمان‌ها ساخته شده از نظارت و دقت کافی از سوی متصدیان و مهندسان بهره‌مند نیستند.

آیت الله نمازی، تأکید کرد: جدای از بحث‌های سیاسی و اتهاماتی که گروه‌ها به یکدیگر وارد می‌کنند از منظر مهندسی توحیدی و اسلامی باید وظایف به درستی انجام شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با گرامیداشت هفته وقف، از آن به عنوان یکی از احکام سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اسلام نام برد و به ذکر برخی از اولویت‌های این عمل نیک پرداخت و گفت: وقف برای امام حسین(ع)‌نخستین اولویت در این زمینه محسوب می‌شود چراکه اسلام به برکت عاشورا به دست ما رسیده و چراغ آن با وجود تمام دشمنی‌ها،‌ همچنان برافروخته مانده و عامل نفوذ اسلام در سراسر دنیا شده است.

آیت‌الله نمازی، پشتیبانی از حوزه‌های علمیه، دانشجویان بی‌بضاعت، بیماران نیازمند،‌ وقف مسکن و جهیزیه برای نیازمندان و خانواده‌های مستضعف را از دیگر نمونه‌های دارای اولویت در زمینه وقف در جامعه قلمداد کرد.

آیت‌الله نمازی به تشریح رویداد جهان اسلام نیز پرداخت و با اشاره به فتوای مفتی آل سعود عنوان کرد: بر اساس این فتوا قتل صهیونیست‌ها حرام بوده و در عین حال گروه حماس به عنوان یک گروه انقلابی و مدافع حقوق فلسطینی‌ها، تروریست مطرح می‌شود.

وی همچنین به اوضاع به هم ریخته رژیم آل سعود نیز اشاره کرد و افزود: به دلیل جوانی و جاه‌طلب بودن جانشین ملک سلمان، مقدمات حذف رقبای احتمالی با بازداشت شدن تعدادی از مقامات و شاهزاده‌های سعودی را شاهد هستیم.

به گفته وی، مخالفت بین‌المللی با جنگ‌افروزی‌های آل سعود و حمله به یمن، انتقاد افکار عمومی از دخالت این رژیم در امور کشورهای منطقه نظیر لبنان و مجبور کردن نخست وزیر این کشور به استعفا برای تحت تأثیر قرار دادن حزب‌الله از جمله نمونه‌های وضعیت نابسامان دولتمردان رژیم سعودی است.

آیت‌الله نمازی تلاش‌های نمایندگان دموکرات مجلس آمریکا را نیز برای برکناری رئیس جمهور آمریکا را به دلیل بی‌کفایتی در انجام مسئولیت‌ها و مطرح شدن بیماری روانی وی متذکر شد.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان، همچنین سالروز شهادت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) را تسلیت گفت و به ذکر آموزه‌هایی از این معصومین(علیهم‌السلام) پرداخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها