خبرهای داغ:
مهدی طحانی
کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی اردستان:
کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی اردستان گفت: اعتیاد پدیده ای است که همه را تهدید می کند و در کمین همه افراد جامعه نشسته تا از غفلت آنها استفاده کند.
کد خبر: ۸۹۴۸۹۰۶
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردستان ، محمد علی ناجی نیا در مراسم همایش اجتماعی نمودن امر مبارزه با مواد مخدر در سالن اداره ارشاد اردستان اظهار کرد: مسئله نگران کننده در خصوص مبارزه با اعتیاد این است که دانش به روز بیماری اعتیاد رانمی شناسیم.
وی افزود: دانشهایی که امروزه همه در خصوص شناخت اعتیاد داریم باید بررسی شود که چقدر این باورها درست و صحیح بوده است.
کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی اردستان گفت: مهمترین باورهایی که در خصوص اعتیاد وجود دارد چند موضوع مشخصی است که باید همه آن را فرا بگیرند.
ناجی نیا با بیان اینکه بعضی افراد با این نیت که مواد را بصورت تفریحی یا تفننی استفاده می کنیم، تصریح کرد: مصرف اعتیاد هیچگاه تفریحی نبوده و در صورت مصرف، افراد به عنوان یک فرد معتاد شناخته می شوند.
وی تصریح کرد: والدین و خانواده ها فکر می کنند اعتیاد فقط به سراغ قشر خاصی از جامعه می رود که این نگرش غلط بوده و اعتیاد کاری با تحصیل و سن و شغل نداشته و همه را تهدید می کند.
کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی اردستان اعتیاد را پدیده ای دانست که همه را تهدید می کند و در کمین همه افراد جامعه نشسته تا از غفلت آنها استفاده کند.
ناجی نیا همچنین تاکید کرد: ترک مصرف مواد مخدر کار راحتی به نظر می رسد ولی یکی از راههای دشوار همین ترک مواد مخدر است.
وی گفت: این که بگوییم افرادی که ترک اعتیاد می کنند دیگر به مواد روی نمی اورند یک کار نا آمد است و اعتقاد و باوری وجود دارد که اعتیاد درمان پذیر است در صورتی که به عنوان یک بیماری مزمن هیچ وقت درمان نمی شود.
کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی اردستان خاطرنشان کرد: دانش خود را باید در خصوص اعتیاد بالا ببریم تا خدای ناخواسته دچار آسیب های اجتماعی نشویم.
ناجی نیا با توجه به هیجان طلبی که نوجوانان و جوانان دارند افزود: سن اعتیاد بسیار پایین آمده و آموزشهایی که گذاشته می شود درکاهش اعتیاد بسیار مهم است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها