امام جمعه ایوان از مردمایوان در جریان کمک رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه تقدیر کرد.
کد خبر: ۸۹۴۸۸۹۱
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام “علی حیدری” امام جمعه ایوان ، در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ایوان با تسلیت رحلت پیامبر اکرم (ص) گفت: پیامبر(ص)در تاریخ بشریت و تحولات اجتماعی و گسترش فرهنگ اسلامی و علم و دانش نقشی عظیم و بی بدلیل داشت.

حجت الاسلام حیدری گفت:در هفته کتاب و کتاب خوانی قرار داریم ،یکی از ابزار های تفکر کتاب و کتاب خوانی است که متاسفانه درصد کتابخوانی ما در کشور ما پایین است که لازم و ضروری است که زمینه  ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی  در جامعه فراهم شود .

وی افزود:زلزله از آیات الهی است و وسیله و ابزار آزمایش انسانها می باشد ،یک تلنگری برای بیداری از غفلت ها می باشد که  نشان می دهد این اراده در خداوند وجود دارد که همه چیز را تغییر دهد.

حجت الاسلام حیدری  به زلزله اخیر کرمانشاه اشاره کرد و بیان داشت : مردم شهرستان ایوان در ساعات اولیه وقوع زلزله حس همیاری و همدری خود را در عمل نشان دادند و با ایجاد ایستگاه هابی در سطح شهرستان مبادرت  به جمع اوری کمک به زلزله زدگان  نمودند که طی روزهای گذشته بیش از 150کامیون ملزومات کمک رسانی به این مناطق ارسال شده است که این عمل نیک مردم شهرستان جای تقدیر و تشکر دارد .

وی تصریح کرد:هزینه بعد از زلزله به مراتب بیشتر از هزینه پیشگیری است که لازم و ضروری است که دولت به شکل اساسی اقدام به باز سازی و نوسازی مساکن خسارت دیده نماید ،صحبتهایی این روزها راجب مسکن مهر زده می شود که نباید دولت قبل یا فعلی را متهم نمودبلکه باید منصفانه صحبت نماییم .

حجت الاسلام حیدری به راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و ادامه داد:راهپیمایی اربعین امسال به شکل باشکوهی برگزار شد و یک حرکت عمومی  از  سوی مردم  بود که خوشبختانه امسال شاهد پذیرایی خوب و منظمی از سوی موکب داران و خادمان ابا عبدالله الحسین در سطح شهرستان بودیم که این حرکت  جای تقدیر و تشکر دارد.

خطیب جمعه شهرستان بیان داشت :مسئولان کشوری باید از الان به فکر اربعین سال آینده باشند و زیر ساخت ها و بسترهای لازم را برای سال آینده فراهم نمایند نباید با نزدیک شده به اربعین این مساله  زنده شود.

امام جمعه ایوان تصریح کرد : از همه مسئولین شهرستان و استانی  که در راه اندازی تونل قلاجه نقش داشتند تشکر می کنم ،اما نباید این تونل بسته نشود باید وزارت راه باید به فکر مردم باشد و نباید در ایام زمستان این مسیر به روی مردم مسدوذد شود.

وی اظهار کرد: در سطح شهرستان اسیبهای  اجتماعی زیادی وجود دارد که درراستای کاهش این آسیبها باید تلاش کرد  گاهی برخورد مسئولین در کاهش یا به وجود آمدن یک آسیب موثر است ،مردم گلایه مند هستند از برخورد برخی از مسئولین در سطح ادارات که لازم و ضروری است اصلاح می شود.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار