رحلت رسول اکرم(ص) مصادف با انحراف رهبری از خط وحی و نبوت یعنی امامت بود که متأسفانه با رحلت رسول اکرم(ص) انحرافی شکل گرفت که ۱۴ قرن امت اسلامی را به خاطر بی‌بصیرتی و بی‌توجهی امت در فلاکت، تفرقه و انحراف انداخت
کد خبر: ۸۹۴۸۸۸۲
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان :حجت‌الاسلام مهدی زاده امام‌جمعه شهرستان بافت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بیان کرد: بی‌بصیرتی و بی‌توجهی در امر ولایت و دنیاطلبی باعث شد که نزدیک‌ترین یاران امام مجتبی(ع) و فرماندهان لشکرش فریب زرهای معاویه را بخورند.
حجت‌الاسلام مهدی زاده امام‌جمعه بافت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ضمن تسلیت ضمن تسلیت ایام سوگواری رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع)، حادثه زلزله کرمانشاه را تسلیت گفت و بیان داشت: حادثه غمبار و جانکاه زلزله کرمانشاه که منجر به کشته شدن و زخمی و مجروح شدن تعداد زیادی از هم‌وطنان شد، دل ایران عزیز را به درد آورد به‌طوری‌که رهبر معظم انقلاب فرمودند: “ما در این غم با مردم دلاور و مرزبانان دلیر استان کرمانشاه شریک هستیم”، ما نیز ضمن همدردی با حادثه دیدگان، طلب غفران برای بازماندگان و آرزوی شفا برای مصدومان از همه نهادها و مجموعه‌هایی که برای کمک‌رسانی به صحنه آمده‌اند تقدیر و تشکر می‌کنیم.
همچنین خطیب جمعه بافت اشاره‌ای به مسئله اربعین داشت و گفت: امروزه اربعین به یکی از پرشورترین شعائر جمعی شیعیان تبدیل‌شده است که برخورد کریمانه‌ی مردم عراق در پذیرایی زائدالوصف خود از زائرین حسینی به این اجتماع میلیونی رنگ و بوی خاصی بخشیده‌اند.
وی افزود: امروز باید درس اربعین موردتوجه قرار گیرد و آن زنده نگه‌داشتن قیام کربلاست. اربعین درس ثبات قدم در راه حق و ایستادگی در مسیر صحیح اربعین، درس مقاومت و پایداری و حفظ اهداف قیام سیدالشهداست که با این درس مقاومت و ایثار ان شاء الله برای نابودی کفر جهانی قدم بر خواهیم داشت.
حجت‌الاسلام مهدی زاده در ادامه به رحلت رسول اکرم اشاره داشت و ابراز کرد: رحلت رسول اکرم(ص) مصادف با انحراف رهبری از خط وحی و نبوت یعنی امامت بود که متأسفانه با رحلت رسول اکرم(ص) انحرافی شکل گرفت که ۱۴ قرن امت اسلامی را به خاطر بی‌بصیرتی و بی‌توجهی امت در فلاکت، تفرقه و انحراف انداخت. که این دوری از بحث امامت و ولایت به شهادت امام حسن مجتبی و ائمه اطهار(ع) انجامید.
امام‌جمعه بافت بزرگ‌ترین عامل عدم پیشرفت اسلام را بی‌توجهی به ولایت، دنیاطلبی و زیاده‌خواهی دانست و گفت: بی‌بصیرتی و بی‌توجهی در امر ولایت و دنیاطلبی باعث شد که نزدیک‌ترین یاران امام مجتبی(ع) و فرماندهان لشکرش فریب زرهای معاویه را بخورند و یک طاغوت مثل معاویه بر مردم مسلط شود.
همچنین در مسئله اهمیت ولایت، خطیب جمعه عنوان کرد: مسئله ولایت و اهمیت آن در فرمایشات امام رضا که درراه طوس در نیشابور به آن اهتمام ویژه داشتند که فرمودند: “کَلِمَهُ لا إلهَ إلّا اللّهُ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی.” و در جای دیگری می‌فرمایند: ولایت علی بن ابیطالب حِصنی. یعنی؛ توحید با ولایت امیرالمؤمنین همراه است. البته نه‌فقط ولایت امیرالمؤمنین بلکه امام رضا(ع) فرمودند: “بِشُروطِها وَ أنَا مِن شُروطِها” یعنی؛ من رضا، من صادق، ائمه و در زمان غیبت ولایت‌فقیه، شرط ورود به دژ محکم لا اله الا الله اند.
حجت‌الاسلام مهدی زاده در پایان خطبه‌ها از مردم درخواست کمک برای آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه را داشت.

ارسال نظرات