معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه استان گفت: امروز رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در انعکاس رویدادهای عظیم فرهنگی از جمله پیاده‌روی اربعین و انعکاس خبر شهادت شهید محسن حججی داشتند و شاید اگر این جریان رسانه‌ای در کشور وجود نداشت بسیاری از این رویدادها بدین شیوه دیده نمی‌شد.
کد خبر: ۸۹۴۸۷۳۸
|
۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری به نقل از فارس؛ عباس اسلامی، با تأکید بر اینکه روحیه مطالبه‌گری در جریان رسانه‌ای یک موضوع بسیار مهم است، اظهار کرد: خبرنگاران علاوه بر نقل اخبار، وظیفه مطالبه‌گری از مسؤولان را بر عهده دارند و اگر این روحیه مطالبه‌گری در اصحاب رسانه وجود نداشته باشد، کار رسانه‌ای معنا پیدا نمی‌کند.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان هستند، عنوان کرد: مسؤولان در یک ساختمان شیشه‌ای قرار دارند و خبرنگاران وظیفه دارند صدای مردم را به گوش مسؤولان برسانند و ممکن است خبرنگاران در این مسیر در معرض برخوردهایی نیز قرار بگیرند، اما این مشکلات نباید آن‌ها را از رسالت اصلیشان دور کند، حتی اگر این مسئله موجب توقیف آن رسانه شود، زیرا توقیف بهتر از بیان نشدن حرف است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه قمربنی‌هاشم(علیه السلام) ادامه داد: امروز رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در انعکاس  رویدادهای عظیم فرهنگی از جمله پیاده‌روی اربعین و انعکاس خبر شهادت شهید محسن حججی داشتند و شاید اگر این جریان رسانه‌ای در کشور وجود نداشت بسیاری از این رویدادها بدین شیوه دیده نمی‌شد.

اسلامی انسجام بین رسانه‌های چهارمحال و بختیاری را لازم و ضروری دانست و افزود: اگر در استان یک جبهه قوی رسانه‌ای واحد شکل بگیرد می‌توان در پیگیری مطالبات مردمی موفق‌تر عمل کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت فرهنگ و پرداختن به موضوعات فرهنگی در رسانه‌ها، خاطرنشان کرد: امروزه یکی از نیازهای جامعه گسترش مباحث فرهنگی در جامعه است و می‌توان در این راستا از ظرفیت فضای مجازی و فعالان در این عرصه به بهترین نحو استفاده کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه قمربنی‌هاشم(علیه السلام) چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: رسانه یک ابزار برای انتقال پیام است و در چندسال اخیر با توجه به گسترش فضای مجازی هر شخص حقیقی می‌تواند نسبت به انتشار پیام اقدام کند و ما می‌توانیم با بسترسازی مناسب، فضا را برای ارسال پیام‌های تأثیرگذار بر روی افراد جامعه فراهم کنیم.

ارسال نظرات