خبرهای داغ:
امام جمعه اهواز گفت: هدف عربستان این است که اوضاع لبنان را به هم بریزد و یک جنگ داخلی در این کشور رخ بدهد.
کد خبر: ۸۹۴۸۷۰۹
|
۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳

 آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز همگان را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و فرا رسیدن 28 صفر سالرور رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی(ع) را تسلیت گفت و به بیان برخی از فضائل و سجایای اخلاقی این دو بزرگوار پرداخت.

وی با اشاره به برخی از مشکلات به وجود آمده در کشورهای اسلامی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار مظلومان عالم بوده است و همچنان این کار ادامه دارد و تا آخر در کنار آنها می‌مانیم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان درباره تحولات به وجود آمده در کشور لبنان و استعفای سعد حریری از نخست وزیری نیز عنوان کرد: در مقابل اتفاقات رخ داده در لبنان که زیر سر رژیم عربستان سعودی است علامه مجاهد سید حسن نصرالله، رئیس جمهور و رئیس مجلس مواضع خوبی اتخاذ کردند که این مسئله سبب شد نقشه‌های عربستان عملی نشود.

وی تاکید کرد: هدف عربستان این است که اوضاع لبنان را به هم بریزد و یک جنگ داخلی در این کشور رخ بدهد که این فتنه‌ها با موضعی گیری مسئولان لبنان نقش بر آب شد.

موسوی‌جزایری تصریح کرد: ما در جمهوری اسلامی هیچ امید و اعتقادی به غربی‌ها نداریم و نخواهیم داشت، همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند برای برطرف کردن مشکلات خود با به نیروی خود اتکا و اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: ما می‌توانیم با اتکا به خود مشکلات را برطرف کنیم نباید به غربی‌ها اعتماد کنیم زیرا آنها قبلا کارشکنی‌هایی را انجام دادند.

امام جمعه اهواز در ادامه به کارشکنی‌های مانند شرکت توتال در قراردادهای نفتی اشاره کرد و در همین زمینه توضیح داد: سال‌ها پیش وقتی که این شرکت پس از بهانه تراشی‌های زیاد از یک قرارداد کناره‌گیری کرد یک شرکت ایرانی کار را ظرف 2 تا 3 سال انجام داد و از آن زمان تا کنون این فاز در حال کار و تولید گاز است.

وی تاکید کرد: این یک واقعیت است که باید از فکر و بازوی خودمان برای راه اندازی طرح‌ها استفاده کنیم تا کارها به نحو احسن انجام شود زیرا شرکت‌هایی مانند توتال ثابت کردند که دلشان با ما نیست و کارها را به خوبی انجام نمی‌دهند.

موسوی‌جزایری در ادامه خطبه‌های نمازجمعه اهواز با تاکید بر اینکه ما در کشور انسان‌های خلاق و شرکت‌های توانمند زیادی داریم، بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان در کشور حضور دارند که باید بر اساس فرمان رهبر معظم انقلاب کارها را به اینها واگذار کنیم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه 26 آبان سالروز شکست حصر سوسنگرد در سال 1359 را تبریک گفت و یادآور شد: حصر سوسنگرد با همت مردم سوسنگرد و نیروهای مردمی بعد از 48 ساعت شکسته شد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه مردم دشت‌آزادگان ولایتمدار و پیرو ولایت فقیه هستند، عنوان کرد: در زمان حصر سوسنگرد، مردم این خطه با سلاح‌های شخصی خود به نبرد با دشمنان پرداختند و حدود 200 نفر نیز از نیروهای لشکر 92 زرهی خوزستان نیز به منطقه اعزام شدند.

وی در ادامه با اشاره به مخالفت بنی‌صدر با حضور نیروهای لشکر 92 زرهی خوزستان در سوسنگرد گفت: وی نظرش این بود که اگر سوسنگرد را دشمن بگیرد بهتر از این است که اهواز را به اشغال دربیاورد.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: در آن زمان رهبر معظم انقلاب با نظر بنی‌صدر مخالفت کردند که این مسئله به گوش امام رسید، ایشان نظر آیت‌الله العظمی خامنه‌ای را تایید کرد و با حضور لشکر 93 زرهی خوزستان حصر سوسنگرد شکسته شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها