خطیب جمعه تربت‌جام با تأکید بر تقویت فرهنگ بسیجی در بین مردم و مسئولان گفت: فرهنگ بسیج؛ فرهنگِ معنویت، شجاعت، غیرت و مظلوم یاری است که تسریع بسیج امکانات دولتی به زلزله‌زدگان نیازمند اقدامی عاجل باروحیه جهادی است.
کد خبر: ۸۹۴۸۶۹۶
|
۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جواد طاهری با تسلیت ایام سوگواری رحلت نبی مکرم اسلام و دو فرزندش امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) با اشاره به وضعیت کشاورزی این منطقه گفت: واردات گندم و عدم پرداخت به‌موقع طلب گندم کاران ضربه بزرگی به بخش کشاورزی منطقه واقع شد و ضعف حمایت از خربزه کاران در شهرستان نیز مشهود است.

* تسریع بسیج امکانات دولتی به زلزله‌زدگان نیازمند اقدامی عاجل باروحیه جهادی است

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در بسیج امکانات برای کمک‌رسانی مطلوب به زلزله‌زدگان افزود: بسیج امکانات دولتی و خدمات‌رسانی به مردم آسیب‌دیده از زلزله به‌ویژه در خصوص تأمین آب، برق، گاز و دیگر مشکلات باید تسریع یابد که نیازمند اقدامی عاجل باروحیه جهادی است.

وی بابیان این مطلب که یکی از موضوع‌ها آزاردهنده هرج‌ومرجی ایجادشده توسط عناصر سودجو در مناطق زلزله هست که متأسفانه مانع رسیدن کمک‌های مردمی به دست نیازمندان واقعی است تصریح کرد: انتظار می‌رود نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی بیشترین تلاش را برای تحکیم امنیت و کنترل اوضاع منطقه زلزله‌زده به‌کارگیرند و این شهرستان آمادگی دارد در صورت نیاز موکب اربعین را در مناطق آسیب‌دیده برای ارائه خدمات به هم‌وطنان ایجاد نماید.

وی با اشاره به آموزه‌های دینی یادآور شد: منشأ برخی بلا‌های طبیعی همانند زلزله شاید گناه عمومی باشد و خداوند با چنین بلا‌هایی انسان‌ها را امتحان و ادب می‌کند و وسعت بالای زلزله غرب کشور آزمایشی برای مردم شهر‌های دوردست هست که چگونه به میدان کمک‌رسانی وارد می‌شوند و به شایعات بی‌توجه و اجازه ترویج نگاه‌های منفی و سودجویانه را ندهند.

*بسیج یک فرهنگ پیشرو و اسیر خواسته‌های پست و حقیر نشدن است

امام‌جمعه تربت‌جام با گرامیداشت هفته بسیج بیان داشت: بسیج لشکر مخلص انقلاب و یک جریان و تفکر در بدنه اجتماع است که به سمت اهداف متعالی حرکت می‌کند و از بین مردم و مسئولان انسان‌های مخلص را جمع تا اهداف انقلاب و اسلام در خدمت‌رسانی به مردم محقق شود.

حجت‌الاسلام طاهری با تمجید از فرهنگ بسیجی که فرهنگِ معنویت، شجاعت، غیرت، استقلال، آزادگی و اسیر خواسته‌های حقیر و پست نشدن است اضافه کرد اگر بخواهیم این تفکر را در یک جمله تعریف کنیم باید بگوییم بسیج یک فرهنگ پیشرو حاضر در همه عرصه‌ها و صحنه‌های اساسی زندگی است.

وی با قدردانی از حضور پرشور قشر‌های مختلف مردم شیعه و اهل سنت در کاروان‌های پیاده امام رضا (ع) عنوان کرد: در آستانه فرارسیدن ایام شهادت حضرت رضا (ع) بیش از ده هزار زائر شیعه و اهل سنت با پای پیاده برای تشرف به حرم مطهر ثامن‌الحجج (ع) عازم به مشهد مقدس شدند که نشان ولایت مداری و عمق محبت مردم این منطقه به اهل‌بیت (ع) است.

طاهری با اشاره به اهانت یکی از اساتید دانشگاه آزاد اراک به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) و سایر مقدسات از اقدام اسلامی، انقلابی و شجاعانه دکتر علی‌اکبر ولایتی رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر تحقیق و بررسی موضوع و اثبات آن‌که به اخراج این استاد هتاک انجامید قدردانی کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها