فرمانده سپاه بروجرد گفت: پس از وقوع این بحران ستاد جمع‌آوری کمک‌های مردمی تشکیل شد و هم‌اکنون پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح شهر مشغول جمع‌آوری کمک‌های مردمی هستند که تاکنون بیش از ۱۰ کامیون انواع اقلام موردنیاز مناطق زلزله‌زده در سطح مساجد وهیئات مذهبی جمع‌آوری‌شده است.
کد خبر: ۸۹۴۸۶۱۴
|
۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان؛ سرهنگ مجید سوری ظهر در جلسه شورای اداری این شهرستان بسیج را الگویی برای تمامی مستضعفان جهان به‌ویژه کشور‌های منطقه خواند و اظهار داشت: امروز شاهد الگو گیری و تأسی از بسیج در کشور‌های یمن، سوریه، بحرین، فلسطین و عراق هستیم و ارگ عراق با تأسی از بسیج اقدام به تشکیل بسیج مردمی نمی‌کرد هرگز نمی‌توانست گروهک‌های تکفیری و داعش را از کشور خود بیرون کند.

وی افزود: در سوریه باوجوداینکه همه به دنبال ساقط کردن نظام مردمی بر خواسته از رأی مردم بودند با تشکیل بسیج مردمی ناکام ماندند و بسیج به‌عنوان یک الگوی فراگیر در سطح منطقه ندای استکبارستیزی را بلند کرده و مایه امید دوستان و یأس دشمنان شده است.

فرمانده سپاه بروجرد بیان کرد: پس از وقوع این بحران ستاد جمع‌آوری کمک‌های مردمی تشکیل شد و هم‌اکنون پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح شهر مشغول جمع‌آوری کمک‌های مردمی هستند که تاکنون بیش از ۱۰ کامیون انواع اقلام موردنیاز مناطق زلزله‌زده در سطح مساجد وهیئات مذهبی جمع‌آوری‌شده است.

وی با اشاره به آمادگی بسیج برای دریافت کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان غرب کشور خاطرنشان کرد: فردا هشت کامیون شامل آب‌معدنی، پتو، البسه زمستانی، انواع کنسرو و مواد غذایی، ۱۰ تن برنج، مقادیری فرش و چادر و بالغ‌بر ۱۰۰ هزار قرص نان به مناطق زلزله‌زده غرب کشور ارسال می‌شود.

سوری رویکرد جدید بسیج را تحت عنوان مردم یاری و خدمات‌رسانی به مناطق محروم دانست و افزود: این طرح شامل تشکیل گروه‌های جهادی مستقر و مستمر در مناطق محروم است که در این شهرستان بالغ‌بر ۲۰ گروه جهادی تشکیل‌شده تا به مدت پنج سال در مناطق محروم به‌صورت مستمر خدمات‌رسانی نمایند.

تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم با محور اشتغال‌زایی، کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات هدف، محرومیت‌زدایی و ساخت بیش از ۳۰ مسکن برای محرومان و تشکیل بالغ‌بر ۴۵۰ حلقه صالحین سازمان‌دهی شده طی پنج سال گذشته و آمادگی رزمی بسیج در قالب ۶ گردان بیت‌المقدس از دیگر رویکرد‌های بسیج بود که وی به تشریح آن‌ها پرداخت.

فرمانده سپاه بروجرد با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های هفته بسیج در این شهرستان عنوان کرد: دیدار با امام‌جمعه، ارائه خدمات رایگان تخصصی و ویزیت درمانی رایگان، اعزام تیم‌های امدادی به مناطق محروم، افتتاح مساکن محرومان، افتتاح طرح‌های اشتغال‌زایی، توزیع سبد غذایی و بسته‌های جهیزیه میان محرومان و برگزاری یادواره‌های شهدا در مناطق مختلف از برنامه‌های هفته بسیج در شهرستان بروجرد است.

وی با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران دستگاه‌های مختلف این شهرستان در یادواره‌های شهدا تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بالغ‌بر ۳۰ یادواره در محلات مختلف برگزارشده، اما کمتر مدیران در این یادواره‌ها شرکت کرده‌اند درحالی‌که این یادواره‌ها معمولاً در ساعات غیر اداری برگزار می‌شود و شرکت مدیران در آن‌ها از مطالبات مردم و خانواده‌های شهداست.

سوری تصریح کرد: اگر به ارزش‌های دفاع مقدس توجه می‌شد امروز شاهد برخی کج‌روی‌ها و ناکارآمدی‌ها در حوزه مدیریت کشور نبودیم و این موضوعات به دلیل فاصله گرفتن از روح حاکم بر دفاع مقدس به وجود آمده است.

وی گفت: حضور در محلات حاشیه شهر با مدیریت آسیب زدایی در سه محله جهان‌آباد، دشت لاله و دره غریب با حضور مسئولان محلی و بررسی مشکلان مردم و برگزاری اجتماع عظیم سه‌هزارنفری بسیجیان در روز بسیج از دیگر برنامه‌های این هفته است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات