علیزاده در مراسم عزاداری شب رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع):

بخشش و عفو ، عامل ورود سریع به بهشت است

امام جمعه محترم بخش بهمن با اشاره به سفارشات به عفو و گذشت، گفت:رسول اکرم (ص) وقتی مبعوث شدند دستور به ایشان داده شد‌: ای پیامبر اول ببخش بعد آگاه کن و سپس از جاهلین اعراض کن.
کد خبر: ۸۹۴۸۶۰۲
|
۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، در شب رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) مراسم عزاداری در مسجد محمدرسول الله (ص) شهر مهردشت برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین "علیزاده" امام جمعه محترم بخش بهمن با اشاره به سفارشات به عفو و گذشت، گفت:رسول اکرم (ص) وقتی مبعوث شدند دستور به ایشان داده شد‌ای پیامبر اول ببخش بعد آگاه کن و سپس از جاهلین اعراض کن.
وی در ادامه افزود: عفو و گذشت از روش انبیا الهی و انسان‌های با تقواست.
علیزاده در ادامه افزود: امام سجاد (ع) در ماه مبارک رمضان اشتباهات غلامانش را یادداشت می‌کرد و در شب عید فطر به آن‌ها می‌فرمود:: من از همه شما گذشتم شما هم بگویید خدایا تو نیز از علی بن حسین بگذر.
وی خاطر نشان کرد: بخشش و عفو عامل ورود سریع به بهشت است. پیامبر (ص) فرمود: گروهی بدون حساب به بهشت میروند وقتی از آن‌ها می‌پرسند شما چقدر معطل شدید؟ میگویند ما از قبر به بهشت آمدیم. وقتی از فرشته‌ها سوال می‌کنند این‌ها چه صفتی داشتند که بی حساب وارد بهشت شدند؟ خطاب می‌آید این‌ها از مردم می‌گذشتند و کینه به دل نمی‌گرفتند.
ارسال نظرات