خبرهای داغ:
توصیه‌هایی برای کمک به زلزله زدگان؛
با شروع روزها و شبهای بارانی، کمک‌های انسان دوستانه به زلزله زدگان نیز باید سامان بیشتری یابد.
کد خبر: ۸۹۴۸۶۰۱
|
۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، محموله‌های انسان دوستانه یکی پس از دیگری به دست مردم زلزله زده استان کرمانشاه می‌رسد، در این بین مشکل چادر گرم تا حدودی بر طرف شده اما همچنان ارسال چادر و توزیع درست از نیازهای مهم است.

 

اجاق های مسافرتی یا پیکنیکی، چیزی است که در روستا و شهر سراغش را می‌گیرند. لباس‌های گرم، شال و کلاه بچگانه تا سن ۱۰ سال نیاز مهمی است. بچه‌ها لباس‌های گرم را که می‌پوشند و به تنشان بزرگ است با سخاوت پس می‌دهند.

 

هیچ چیز مانند تشک برای کف چادرهایی که سرد هستند مناسب نیست! تعداد پتوها اگر هم کافی باشد برای رو انداز شبهای سرد است.

 

یکی از مسائلی که باید بدان توجه کرد، تهیه انواع کنسروهاست، بسیاری از بچه ها کنسرو ماهی دوست ندارند. کنسروها اکثرا ماهی است و به سختی می‌شود چند روز پشت سر هم خورد.

 

از روزهای آتی، نیاز چادر تبدیل به کانکس می شود. با آغاز بارندگی چادر به کار نمی آید، کانکس های دستشویی و حمام سیار از سوی نهادها و البته هموطنانی که امکانش را دارند نیاز قطعی روزهای آینده است.

 

داروهایی مانند فشار خون و قند خون برای مسن تر ها نیز مورد نیاز است، پیرزن ها و پیرمردهایی هستند که می گفتند فشار خون دارند و چند روز است قرص فشار خون نخورده اند.

 

امروز داخل چادر های زلزله زدگان پر از کنسرو و آب معدنی بود، این حجم یکجای کمک ها اگر به روزهای آینده تقسیم نشود ممکن است هفته های سختی در انتظار مردم باشد.

 

شیرخواره ها را نیز نباید فراموش کرد، پوشک، شیر خشک و شیشه شیر های پلاستیکی، داروهای خاص بچه ها، پماد کالاندولا و مخصوصا شربت سرما خوردگی، مادران را بسیار خوشحال می‌کند.

ارسال نظرات