خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان از افتتاح 61 پروژه قرارگاه عمران و آبادانی و 50 پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی در 80 روستای محروم استان طی هفته بسیج در همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۸۵۰۵
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴

افتتاح 61 پروژه قرارگاه عمران و آبادانی در روستاهای محروم استان همدانسردار مظاهر مجیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته بسیج با بیان اینکه امسال برنامه‌های هفته بسیج با شعار محوری «بسیج مظهر مردم سالاری» برگزار می‌شود، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی برای بسیج کردن مظهر مردم سالاری دینی در مجموعه بسیج استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه های هفته بسیج در راستای رویکرد جدید سازمان در مسجد محوری برگزار می‌شود، گفت: امسال هفته بسیج از روز دوشنبه 29 آبان ماه  تا 5 آذر با اجرای یک هزار و 700 برنامه در استان همدان برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در تشریح برنامه های هفته بسیج عنوان کرد: در اولین روز از هفته بسیج با عنوان «بسیج، اقتصاد مقاومتی و سازندگی» برنامه‌های متنوعی همچون دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان  و ائمه جماعت، افتتاح 20پروژه تولیدی اقتصاد مقاومتی و 52 پروژه محرومیت‌زدایی را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین اعزام 25 گروه جهادی به مناطق محروم، بهره‌برداری از 72 پروژه‌ اشتغال‌زایی، دیدار نخبگان بسیجی با ائمه جمعه و استاندار، اعزام گروه‌های دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور نیز از برنامه‌های اولین روز از هفته بسیج است.

* ویزیت رایگان و پایش سلامت در 70 نقطه استان همدان

سردار مجیدی با اشاره به نامگذاری دومین روز از هفته بسیج با عنوان «بسیج محرومیت زدایی» در 30 آبان ماه افزود: در این روز 61 پروژه قرارگاه عمران و آبادانی و 50 پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی در 80 روستای محروم استان افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری روز خدمت توسط بسیج ادارات و طرح «میز خدمت» با حضور مسئولان دستگاه‌های اداری به‌منظور رسیدگی به مشکلات و مطالبات مردم از مهم‌ترین برنامه های پیش‌بینی شده در این روز است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان از ویزیت رایگان و پایش سلامت در 70 نقطه استان در دومین روز از هفته بسیج خبر داد و بیان داشت: ویزیت رایگان بسیجیان و خانواده‌های آنان، جمع‌آوری کمک برای آسیب دیدگان زلزله در غرب کشور، توزیع بسته‌های حمایتی در 45 نقطه استان، اجرای طرح واکسیناسیون دام عشایر و همایش تجلیل از متوفیان سپاه از دیگر برنامه‌ها است.

وی با اشاره به  نامگذاری سومین روز از هفته بسیج با عنوان «بسیج، اعتلای فرهنگی و اجتماعی» به برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب در 35 نقطه از استان اشاره و عنوان کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های این روز برگزاری40همایش تجلیل از بسیجیان نمونه توسط پایگاه های مقاومت و مراسم خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) در 10نقطه است.

* برپایی 380 کارگاه آموزشی مهارتی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان

سردار مجیدی با اشاره به برپایی 380 کارگاه آموزشی مهارتی برای خانواده‌ها و دانش آموزان گفت: برپایی 23 نمایشگاه دستاوردهای اقتصادی مقاومتی و همایش فرهنگی – بصیرتی و تربیتی در20 نشست نیز برای این روز پیش‌بینی شده است.

وی «بسیج، اندیشه ورزی و تولید علم» را عنوان چهارمین روز از هفته بسیج معرفی کرد و بیان داشت: عطرافشانی مزار شهدا در 170 نقطه از استان، 50 نشست هیئت منتظران موعود، برگزاری 13همایش عاشقان ولایت، برگزاری دعای کمیل در مساجد 17 مورد،  یاداوره شهدا و آبروی محله در 70 نقطه و همچنین 350مورد دیدار با خانواده شهدا از برنامه‌های چهارمین روز از هفته بسیج در استان به شمار می‌رود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در تشریح برنامه‌های پنجمین روز از هفته بسیج با عنوان «بسیج، مسجد محوری و ولایت» تصریح کرد:  برگزاری میقات صالحین در نماز جمعه، طرح صالحین و سخنرانی نخبگان بسیجی در خطبه های قبل ازنماز جمعه، برگزاری دعای ندبه، برپایی ایستگاه صلواتی در حاشیه نماز جمعه، ارائه مشاوره رایگان با اقشار مختلف مردم از برنامه های اجرایی این روز است.

وی با اشاره به نامگذاری ششمین روز از هفته بسیج با عنوان «بسیج، دولت، مقاومت و استکبارستیزی» تاکید کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های این روز می‌توان به برگزاری 330 نشست بصیرتی در مساجد استان، تولید و انتشار عکس نوشته، پوستر و تیزر با موضوع هفته بسیج در فضای مجازی و جمع اموری کمک‌های مردمی به جبهه مقاومت توسط پایگاه‌های مقاومت اشاره کرد.

* آغاز طرح «گشت‌های محله محور» طی هفته بسیج در همدان

سردار مجیدی «بسیج، جهاد کبیر و عمل انقلابی» را عنوان آخرین روز از هفته بسیج دانست و یادآور شد: در این روز در تمام شهرستان‌های استان به‌صورت متمرکز مراسم خاصی با حضور سخنرانان برجسته و اقشار مختلف بسیج برگزار می‌شود.

وی از راه‌اندازی صندوق قرض الحسنه به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌ها در طی هفته بسیج اشاره و بیان کرد: در این هفته با استفاده از ظرفیت‌های مردمی  80 صندوق در استان راه اندازی خواهد شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان اضافه کرد: این صندوق‌ها صرفا برای اعطای تسهیلات نیست و با سیاستگذاری‌های به عمل آمده صندوق ها را در راستای اشتغال ساماندهی خواهیم کرد و شروع آن از مسجد خواهد بود.

وی با اشاره به آغاز طرح «گشت‌های محله محور» در راستای ایجاد امنیت طی هفته بسیج عنوان کرد: این طرح در محله‌های مختلف استان توسط پایگاه‌های بسیج اجرا می‌شود.

سردارمجیدی تصریح کرد: برای اجرای این طرح پایگاه‌های مقاومت نیروهای خود را آماده کرده اند تا شب‌ها در کنار نیروی انتظامی کار گشت را انجام دهند و با بهره‌گیری از ظرفیت یکدیگر برنامه امنیت را شروع کنیم که این طرح در پنجم آذر ماه به صورت تمرینی آغاز و به تدریج به تعداد نیروها اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات